Išmatavome: kokiu greičiu per Palangą skrieja elektriniai riedžiai?

„V.P.“ nuotr.

Žilvinas Pekarskas GAZAS / MOKSLAS.IT 

Ką darytumėte pamatę dviračių taku kur nors didmiestyje skriejantį automobilį arba motociklą? Arba per centrinę miesto aikštę (tarkime, sostinės Katedros ar Kauno Rotušės), kurioje daugybė žmonių, 45 km/val. birbiantį mopedą? Kviestumėte policiją, kad sutramdytų kelių chuliganus, keliančius pavojų pėstiesiems. Juk aišku kaip du kart du, kad tokie dalykai nepateisinami?

Tačiau Palanga (iš dalies – ir kiti pajūrio kurortai) – atskira zona. Čia galioja kitokia tvarka.

Vadinamieji elektriniai paspirtukai ir riedžiai švilpia ne tik gatvėmis, bet ir dviračių takais. Ypač sudėtinga situacija pėsčiųjų pamėgtoje J.Basanavičiaus gatvėje, Meilės alėjoje ir ant Palangos tilto.

Taip, nors prieš tiltą stovi ženklas, draudžiantis važiuoti dviračiais, jūros tiltu darda kas tik nori – net ir didžiuliai elektriniai riedžiai, visai nepanašūs į dviračius.

Na, gerai, poilsiautojai, romiai vedantys dviračius per medinį tiltą, tikrai nekelia pavojaus. Bet „linksmuoliai“ su riedžiais, kurių nemaža dalis arba nepilnamečiai, netgi vaikai. O kai kurie vairuoja gardų cepeliną vienu kitu bokalu alaus užgėrę. Atmosfera tikrai ypatinga – netvarka kaip kokiuose Balkanuose ar Rusijos glūdumoje.

Palangoje vaikščioti pavojinga

Šią vasarą Palanga tapo tokių elektrinių transporto priemonių rojumi (arba pragaru) – tradicinių elektrinių paspirtukų, kuriais galima spirtis ir kojomis, ir naudoti elektrinę jėgainę. Ir labai netradicinių storaračių arba triračių transporto priemonių, kurios atrodo kaip motoroleriai arba riedžiai.

Akivaizdu (nereikia nė radaro), kad jos – labai greitos. Tačiau vairuotojai nedėvi šalmų ar kitų apsaugos detalių. Ir, akivaizdu, tik nedidelė jų dalis bando apvažiuoti pėsčiuosius jų neišgąsdindami.

Kai savo „Facebook“ paskyroje paskelbiau, kad atlikau Palangoje eksperimentą ir išmatavau, koks realus šių elektrinių monstriukų greitis, Indrė Trakimaitė, laikinoji Valstybinio turizmo departamento vadovė, iškart replikavo: „Šie paspirtukai yra dviratininkų ir pėsčiųjų siaubas“.

Kiti kolegos piktinosi, kad pėsčiųjų takuose vaikščioti pavojinga ir kad vadinti paspirtukais šias transporto priemones yra nusikaltimas.

Tai ką jos tuomet veikia ant tilto (skirto griežtai tik pėstiesiems), dviračių takuose, kuriais ramiai vėžlina užsisvajoję poilsiautojai (nes dviračių takai nuo pėsčiųjų tako atskirti tik simboline linija)? Kas Palangoje atsako už tvarką?

Atrodytų, nesudėtinga sukontroliuoti tokius išsišokėlius, kurie gąsdina ir netgi traiško žmones. 15min jau rašė apie tokių riedžių sužalotus pėsčiuosius Palangoje ir Nidoje. Bet, praėjusį savaitgalį dvi dienas stebėjęs veiksmą Palangos centre, galiu argumentuotai pareikšti: niekas nepasikeitė, chaosas tęsiasi, o Palangą valdo savo sąlygas primetę smulkieji verslininkai.

Miesto centre nesutikau nė vieno policininko, užtat žmonių – jūra, o tarp jų nardė elektriniai storaračiai riedžiai, vairuojami paties įvairiausio amžiaus poilsiautojų. Ir įvairiais greičiais.

Tiesa, Palangos policijos komisariato pareigūnai anksčiau LRT radijui teigė J.Basanavičiaus gatvėje išsinuomoję paspirtuką ir patikrinę, kokiu greičiu jis gali važiuoti. Nustatę, kad vadinamasis paspirtukas išvysto net 35 km/val. greitį, kitaip tariant, kad jis yra motoroleris, liepė įmonei užregistruoti jį pagal visus reikalavimus. Ir viskas?

Tiesa, Palangos policijos vadas Algirdas Budginas siūlė apskritai J.Basanavičiaus gatvėje uždrausti dviračių eismą, tuomet pėstieji būtų saugesni. Tačiau Palangos valdžia kol kas trypčioja vietoje ir situacijos nesugeba sukontroliuoti.

Reikalavimai paspirtukams suformuluoti 2017 m.

Reikalavimai labai aiškūs ir reglamentuoti. Jei elektrinis paspirtukas ar riedis važiuoja greičiau nei 25 km/val., jei jo variklio galia viršija 1 kW, tokia transporto priemonė laikytina mopedu. Ji negali važinėti dviračių takais ar šaligatviais (o juo labiau, Palangos tiltu), jos vairuotojas privalo būti vyresnis nei 15 metų ir turėti AM kategorijos vairuotojo pažymėjimą, ji turi praeiti techninę apžiūrą ir t.t. Apie tai 15min/Gazas rašė dar prieš metus.

Juk Susisiekimo ministerija išleido aiškią atmintinę, pagal kurią dviratės transporto priemonės suskirstytos į paprastą dviratį, elektrinį dviratį ir mopedą, priklausomai nuo maksimaliai išvystomo greičio ir galios.

Tai kodėl pilna Palanga elektrinių riedžių, klaidingai paspirtukais vadinamų, kurie neturi registracijos numerių ir kurie grubiai pažeidžia KET? Kuriuos vairuoja ir jaunesni nei 15 metų asmenys, neturintys vairuotojo pažymėjimo?

Į šį klausimą, tikėkimės, dar šią savaitę atsakys Palangos valdžia – klausimus išsiuntėme pirmadienį anksti ryte. O patys, kad jau visiems būtų iki galo aišku, nusprendėme dar kartą patikrinti, kas važinėja Palangos dviračių takais ir tiltu: paspirtukai ar elektriniai mopedai-riedžiai. O gal tas policijos įvardytas patikrinimas buvo tik atsitiktinumas?

15min/Gazo eksperimentas: kokiu greičiu važiuoja riedis?

Atrodytų, viskas labai paprasta. Išsinuomojai riedį, įsijungei GPS ar netgi gudresnę greičio matavimo įrangą, ir išmatavai realų greitį. Čia juk nereikia jokios išmanios policijos „Audi“ su lazeriais – pakanka ir paprasto „feno“.

Mes naudojomės „Endomondo“ programėle, kurią puikiai žino dviratininkai ir bėgikai. Ji parodo ir vieno kilometro įveikimo greitį, ir visos trasos vidutinį greitį ir, svarbiausia, pasiektą maksimalų greitį.

Iš pradžių bandžiau važiuoti Meilės alėja, dviračių taku. Tačiau, kaip matote, joje bandyti riedžius ir apskritai važinėti netgi paprastais dviračiais nėra saugu – pilna pėsčiųjų.

Tuomet pasirinkau vieną Palangos gatvių – kad nekelčiau pavojaus pėstiesiems. Riedį išsinuomojau netoli Palangos parko – pirmame pasitaikiusiame nuomos punkte.

Nuomoja ir vaikams

Beje, nuomotojas sakė, kad šiuo riedžiu gali važiuoti ir vaikai – dokumentas reikalingas tik registracijai. Todėl įsijungiau programėlę, norėdamas įrodyti, kad Palangoje vyrauja chaosas, ir pirmyn.

Riedis nebenaujas. Bet traukia gerai. Tiesa, stabdant visas dreba. Turi tris pavaras. Jei moki jas perjungti, teoriškai gali pasiekti 45 km/val. greitį. Bent jau tokią informaciją radau „AliExpress“ puslapyje, nes lietuviškose svetainėse (turbūt ne be priežasties), nėra duomenų apie tokių riedžių maksimalų greitį.

Turėkite omeny, kad sveriu 100 kg, taigi riedžiui teko šiek tiek pavargti įsibėgėjant. Kokį maksimalų greitį išvysčiau, sužinosite peržiūrėję šį reportažą. Silpnesnių nervų skaitytojams, besiruošiantiems pasivaikščioti Palangos pėsčiųjų takais, rekomenduoju saugiai atsisėsti. Ir, dėl viso pikto, apsidrausti nuo nelaimingų atsitikimų.

Nes atsakingos Lietuvos institucijos dar ilgai suks galvą, kaip suvaldyti šį chaosą, kurį kelia akivaizdžiai neatitinkantys reikalavimų elektriniai mopedai, o Palangos valdžia ramiai lauks kito sezono, nes šis jau eina į pabaigą.

Facebook nuotr./Klasifika

15min.lt

Keliųeismotaisykliųpažeidėjas Keliųeismotaisyklės(KET) Palanga Paspirtukas Eismas
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
107 peržiūros lapkričio mėn.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Konkursas
Norime Jums padovanoti 2 bilietus į Džordana Butkutė koncertą Palangoje, gruodžio 22 d.  Ką reikia padaryti norint laimėti? Aplankyti mus facebook'e  Palangos miesto laikraštis "Vakarinė Palanga"  Surasti renginį  Kalėdos su Džordana // Palanga ✅BŪTINAI įvykdyti visas 3 sąlygas!✅Paspausti LIKE po renginiu ir SHARE su draugais ;)✅PARAŠYTI mėgstamiausią Džordanos dainą✅PAŽYMĖTI su kuo norite eiti į koncertąDu nugalėtojus paskelbsime kitą ketvirtadienį.
Sportas
Jau lapkričio 18 dieną Kauno rajone startuos Lietuvos 3x3 krepšinio „Hoptrans Winter Open“ čempionatas. Garliavos sporto centre susirinks ne tik pajėgiausios Lietuvos 3x3 krepšinio komandos, bet ir svečiai iš užsienio bei vieni geriausių pasaulio dėjimų į krepšį meistrų. Pirmajame iš penkių „Hoptrans Winter Open“ etapų daugiausiai savo atstovų turės Lietuva. Garliavoje kausis 10 Lietuvos komandų (Panevėžio „Frosch“, Šakių „Gulbelė“, Trakų „Gealan Baltic“,...
Kultūra
Prieš dvidešimt metų, tuometinio Lietuvos liaudies kultūros centro iniciatyva (dabar Lietuvos nacionalinio kultūros centro), pritariant Lietuvos chorų sąjungai ir aukštųjų mokyklų chorų vadovams, buvo surengtas pirmasis Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų chorų festivalis Vilniuje. Festivalio sumanytojas ir įkūrėjas Saulius Liausa (dabartinis Lietuvos nacionalinio kultūros centro direktorius), tuomet sakė, kad studentų chorai yra bene patys pajėgiausi mėgėj...
Įvykiai
Šiuo metu kas dešimtas Lietuvos gyventojas dirba savarankiškai, t.y. ne pagal darbo sutartį. Vienas didžiausių tokio darbo iššūkių – sunkumai norint gauti paskolą. Tad ką reikia žinoti, jei norėtumėte įsigyti būstą ar didesnį pirkinį su paskola, o pajamas gaunate iš individualios veiklos, pagal verslo liudijimą ar autorines sutartis? Pajamos vertinamos skirtingai „Sodros“ išrašas apie darbo užmokestį – būtent ši informacija yra viena pirmųjų, kurią kredito...
Laisvalaikis
Kelionės lėktuvais yra pakankamai malonus dalykas – galite grožėtis pasauliu visai kitu kampu. Tačiau daugybė žmonių prieš kildami į naują kelionę vis tiek padaro vieną labai prastą sprendimą, kuris gali sukelti skausmą, traumas ar net paskatinti įgulą jus išlaipinti. Ilgi skrydžiai lėktuvu iš tiesų nėra tokie blogi, kaip daugelis įsivaizduoja. Taip, vietos lėktuve nėra daug, nebent ryšitės pirkti verslo klasės bilietus, maistas nėra pats geriausias, o ir...
Įvykiai
Palanga pagal Savivaldybių gerovės indeksą užima aukštą 8 vietą tarp 60 šalies savivaldybių, o pagal kriterijų „Socialinis saugumas“ nusileidžia tik sostinei ir užima 2 vietą. Tokius duomenis šią savaitę pristatė išsamią savivaldybių gerovės analizę atlikęs Vilniaus politikos analizės institutas. Atliktos analizės rezultatai skelbia, kad Lietuvoje patraukliausia gyventi penkiuose didžiuosiuose miestuose, aplink juos ir pajūrio kurortuose, tarp kurių – ir...
Kultūra
Žaneta Skersytė Pagrindinis uostamiesčio kultūros židinys - Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras lyg magnetas traukia įvairių sričių kūrėjus. Ne tik artistai, bet ir daugelis teatro administracijos darbuotojų yra baigę muzikinius mokslus, puikiai šoka ar dainuoja. Ievos Lingytės nuotr. Teatro vadovės pavaduotojas Vytautas Kažukauskas irgi meistriškai groja akordeonu, o už šį gebėjimą yra dėkingas muzikuoti nuo mažens „spaudusiems“ tėvams. Savo karjeroje...
Įvykiai
Palangiškis menininkas Vytautas Kusas šaliai padovanojo naują rekordą – šią savaitę oficialiai užfiksuota, kad V. Kuso sukurta knyga „Būsenos“ yra mažiausia lietuviška knyga šalyje. Naujasis šio menininko rankomis sukurtas šalies rekordas – eilėraščių knyga „Būsenos“ – yra 8 milimetrų aukščio, 7 milimetrų pločio bei 2,5 milimetrų storio. Šioje 60 puslapių knygelėje pateikiami 34 V. Kuso eilėraščiai. Tekstas spausdintas spaustuvėje „Druka“. Poezijos knygą...
Įvykiai
Gytis Pankūnas Jeigu „valstiečiai“ apsigalvotų dėl prezidento rinkimų, „socialdarbiečiai“ galėtų pasiūlyti savo kandidatą į prezidentus, LRT.lt interviu teigia „socialdarbiečių“ pirmininko pavaduotoja, parlamentarė Irena Šiaulienė. Politikė neslepia tikinti, kad Lietuvos socialdemokratų darbo partija (LSDDP) iškovos teisę gauti valstybės dotaciją, o „valstiečiai“ koalicijos partnerius šiuo klausimu parems.  Seimo vicepirmininkė I. Šiaulienė iki šiol mano,...