Jūra grąžino piloto kūną, bet žūties mįslė neįminta

Vilnietis Aivaras Akramas rengėsi parasparniu perskristi Baltijos jūrą. Facebook ir S.Rezgevičiaus nuotr.

Baltijos jūroje aptiktas žmogaus kūnas. Aviatoriai neabejoja, kad rasti šiemet sausio mėnesį į rekordinį skrydį per Lietuvą pakilusio ir dingusio 40-mečio vilniečio Aivaro Akramo palaikai.

Antradienį apie 17 val. buriuodamas jachta Baltijoje Vokietijos pilietis pastebėjo jūroje plūduriuojantį smarkiai apirusį žmogaus kūną. Buriuotojas apie tai informavo Lietuvos kranto tarnybas.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos specialistai, greitaeigiu kateriu atskubėję į įvykio vietą, ištraukė vyriškos lyties skenduolį. Jo tapatybės po pirminės apžiūros nustatyti nepavyko.

Smurto žymių ant mirusiojo kūno nepastebėta. Vyras vilkėjo tamsų kombinezoną su užrašu „Dudek“, avėjo aulinius batus, ant kurių padų yra užrašas „Vibram“.

Ant kairės rankos riešo išliko pilkos spalvos laikrodis „Tissot“ su metaline apyranke.

Sumanęs parasparniu perskristi Lietuvą A.Akramas mįslingai pradingo virš Baltijos sausio pradžioje.

Paskutinis ryšys su pilotu užfiksuotas apie 17 val. – oreivis pranešė, kad nuo Nidos jį skiria vos 5 kilometrų atstumas. Nidos oro uoste nesulaukęs A.Akramo jį lydėjęs bičiulis sunerimo. Apie 18 val. jis Bendrojo pagalbos centro darbuotojams pranešė, kad parasparnio pilotas neatsiliepia.

A.Akramas planavo parasparniu iš Vilniaus iki Nidos nuskristi per penkias valandas, palaikė ryšį su draugais, išmaniuoju telefonu siuntinėjo vaizdus į feisbuką, bet vėliau ryšys su juo nutrūko.

Vilnietis parašė žinutę, kad leisis Nidoje.

6 nuotr.   A.Akramas buvo užsibrėžęs kelionę baigti Nidos oro uoste.

Po to dar buvo gyva transliacija feisbuke – pranešė skrendąs 2 kilometrų aukštyje, kad greitai pasieks oro uostą.

Dingusio piloto ieškojo Lietuvos karinių oro pajėgų flotilė, pasieniečių sraigtasparniai. Karo laivas „Kuršis“ Baltijoje išžvalgė daugiau nei 14 kvadratinių jūrmylių ploto rajoną.

Neatmetus tikimybės, kad A.Akramas galėjo išsigelbėti, Šilutės rajone ir Kuršių mariose pareigūnai jo ieškojo su tarnybiniais šunimis. Miškus šukavo draugai aviatoriai, artimieji.

Kitą dieną Rusijos pasieniečiai, žvalgydami savuosius vandenis, jūroje per penkis kilometrus nuo kranto aptiko A.Akramo parasparnio liekanų, jo daiktų. Viskas buvo perduota Lietuvai.

Jūrų gelbėjimo koordinavimo centrui baigus dingusio piloto paiešką konstatuota, kad A.Akramas žuvęs, – taip ilgai išbūti šaltame vandenyje žmogus negalėjo.

Vilnietis A.Akramas buvo laikomas vienu geriausių šalies parasparnių pilotų.

Anksčiau niekas nesiryždavo ilgiau skraidyti parasparniais žiemą. Ekstremali A.Akramo kelionė ir žūtis, kai jam reikėjo tik nusileisti Nidoje, sukrėtė aviacijos sporto mėgėjus.

Šiurpios tragedijos ore priežastis ir aplinkybes iki šiol gaubia paslaptis, tačiau neabejojama, kad A.Akramą virš jūros ištiko kažkokia nelaimė, jis negalėjo nusileisti krante. Tą dieną dvelkė rytys, tad parasparnį vėjo gūsiai galėjo pagriebti ir nublokšti tolyn nuo Kuršių nerijos krantų.

Jeigu vėjo greitis siekė 7–9 metrus per sekundę, oro srovių nešamas į jūrą A. Akramas, net ir apsisukęs, nebūtų galėjęs grįžti atgal į žemyną.

Kitas patyręs oreivis klaipėdietis Stasys Rezgevičius mano, jog A.Akramo parasparnis galėjo apledėti: „Juk tai – tik audinio skiautė. Apledijęs sparnas praranda svorio centrą, pasunkėjusį skraidymo aparatą sunku valdyti, jis neskrenda pirmyn.“

A.Akramas du kartus kirto debesis, kur oras šiltesnis, tad sparnas galėjo sudrėkti ir apledėti nuo kondensato. Skrydis tokiu parasparniu – lyg vaikščiojimas peilio ašmenimis.

Įgudę pilotai vasarą skaidydami virš kopų nesikankindami nutupdo savo parasparnius ir paplūdimiuose. Galbūt ir A.Akramas tą kartą mėgino leistis ir Kuršių nerijoje. Galėjo būti ir taip, kad išniręs iš debesų marškos A.Akramas prarado orientaciją – temstant nuklydo nuo Nidos ir atsidūrė virš jūros. Galbūt pradėjo strigti jo parasparnio variklis.

Parasparnių mėgėjai skraido ir žiemą, bet ilgiau šalti aukštybėse nerizikuoja.

Skristi per visą Lietuvą žiemą – didžiulis iššūkis netgi tokiems padangių asams koks buvo A.Akramas.

Pakilę aukščiau parasparnių pilotai net vasarą kalena dantimis, o ją jau kalbėti, kai skrenda žiemą. Tada jų reakcija atbunka – sužvarbęs žmogus galvoja ir juda lėčiau.

Skrydžius A.Akramas yra filosofiškai apibūdinęs kaip gyvenimo prasmę ir tikslą: „Dėl to gimiau, dėl to numirsiu, dėl to ir gyvenu. Gyvenu ne tuo, ką turiu, o tuo, ką darau.“

Lrytas

BALTIJOSJŪRA PARASPARNIS JACHTA
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
151 peržiūra rugsėjo mėn.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Sportas
Antradienio vakarą A lygos 26 turo rungtynėse Klaipėdos „Atlantas“ savo stadione buvo arti pergalės prieš „Palangos“ komandą, tačiau praleido įvartį paskutinėmis sekundėmis ir rungtynės baigėsi lygiosiomis 1:1. Rungtynių pradžioje aktyviau atakavo „Atlantas“ ir 12 minutę Marius Papšys susikūrė progą smūgiui, bet jį atrėmė Palangos ekipos vartininkas Antonas Cvetkovas. Ilgainiui iniciatyva perėjo į palangiškių pusę. Aktyvus puolime buvo legionierius iš Nige...
Įvykiai
Trečiadienio naktį Lietuvoje prognozuojamos šalnos. Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, nors oro temperatūra bus apie 1–6 laipsnius šilumos, dirvos paviršiuje daug kur galimos šalnos iki 5 laipsnių žemiau nulio. „Šalnos gana vėlyvos, kadangi buvo šilta vasara, tai jos tik dabar pasirodė“, – BNS sakė tarnybos meteorologė Teresė Kaunienė. Pasak jos, kitos naktys bus kiek šiltesnės, tačiau laikysis lietingi, vėjuoti orai. „Tik šiąnakt grasina šalnos, o p...
Įvykiai
Po visuomenės peticijos ir Seimo narių protesto dėl Petro Gražulio darbo Žmogaus teisių komitete šis parlamentaras grąžintas dirbti į Audito komitetą. Už tai antradienį balsavo 81 Seimo narys, prieš buvo trys, susilaikė keturi politikai. Šis politiko paskyrimas nesukėlė jokių diskusijų Seime. Rugsėjo 11 dieną Seimo narys P. Gražulis iš Audito komiteto buvo perkeltas dirbti į Seimo Žmogaus teisių komitetą. Tai sukėlė šiame komitete dirbančių opozicijos atst...
Įvykiai
Dėl galimybės referendumą dėl dvigubos pilietybės organizuoti su dviejų savaičių pertrauka valdantieji žada kreiptis į Konstitucinį Teismą. Tai esą reikalinga, kad dėl referendumo suderinamumo su Konstitucija būtų išsklaidytos visos abejonės. Svarstant klausimą, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Mykolas Majauskas paprašė įstatymo projektą pristatančio Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LŽVS) lyderio Ramūno Karbauskio paa...
Įvykiai
„Valstiečių“ frakcijos Seime atstovas Stasys Jakeliūnas kreipiasi į parlamento Etikos ir procedūrų komisiją (EPK), prašydamas įvertinti į galimo nederamo seksualinio elgesio skandalą pavasarį įsivėlusio konservatoriaus Mykolo Majausko veiksmus.   Tai, kad konservatorius M. Majauskas yra skundžiamas EPK S. Jakeliūnas žurnalistams patvirtino antradienį. Pasak „valstiečių“ atstovo, jo skundas susijęs su šių metų kovo mėnesį kilusiu skandalu, kai M. Majauskas...
Įvykiai
Aleksandra Ketlerienė Antradienį Seime prezidentės Dalios Grybauskaitės vyriausioji patarėja teisės klausimais Rasa Svetikaitė pateikė Civilinio proceso kodekso ir Antstolių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama, anot pačios Prezidentūros, pažaboti antstolių savivalę. Seimas šiam pateikimui pritarė vieningai. „Konstituciškai nepateisinama, kai vykdant valstybės pavestas funkcijas, atlygis, kuris mokamas už paslaugas, kurių vartotojas negali atsisakyti, yra...
Įvykiai
Nuolat apie šeimynines vertybes pasisakantis parlamentaras Petras Gražulis pats neseniai įklimpo į skandalingą romaną su perpus jaunesne palangiške Birute, o jų santykius vainikavo gimusi dukra. Ir nors Petras viešai atsiprašė, Birutė tikina nuoširdumo jo žodžiuose neišgirdusi. Politikos apžvalgininkai ir komunikacijos ekspertai stebisi Seimo nario viešais pareiškimais ir ašaromis. „Jis padarė nedovanotiną klaidą“, – sako jie. Anot buvusio Seimo pirmininko...
Įvykiai
Rugsėjo 25 d. 9.20 val. nutraukta dingusio krovininio laivo „SWE Carrier“ įgulos nario paieškos ir gelbėjimo operacija. Asmens buvo ieškoma nedelsiant, kai Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras rugsėjo 24 d. 23.48 val. gavo pranešimą. Paskutinį kartą asmuo buvo matytas praplaukiant Liepojos uosto plūdurą. Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis „Dauphin“ AS-365 iš I-ojo paieškos ir gelbėjimo posto Nemirsetoje buvo pakeltas į orą ir ieškojo dingusio įgulo...
Įvykiai
Kaip atpažinti įsilaužimą į prietaisą ir apsaugoti savo duomenis.  1. Neaiškus lėšų nurašymas Pirmas dalykas, kuris gali jus priversti susimąstyti apie galimą įsilaužimą – yra lėšų nurašymas, kurio jūs iš tiesų neatlikote. Tai aiškus ženklas, kad sukčiai galėjo gauti priėjimą prie jūsų kortelės arba pavogti vienos iš jūsų naudojamų mokėjimo paslaugų sąskaitos duomenis. Jei lėšų balansas visuomet yra greta jūsų, greitai pastebėsite įtartiną veiklą. Jei ret...