Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos?

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad bene visų prekybos centrų pirkėjams jos drąsiai dalijamos. Retas kuris piniginėje nešiojasi kelias korteles, dažniausiai ten jų būna devynios galybės. Tyrimų duomenimis, apie 97 proc. pirkėjų šiuo metu turi bent po vieną lojalumo kortelę. Pasinaudojus viena kortele galima gauti gerą nuolaidą, kita – kaupti taškus ar pinigėlius perkant maisto prekių parduotuvėje ir pan. Šiuo metu mūsų šalies mažmeninės prekybos rinkoje pastebimas lojalumo kortelių bumas tikrai nežada atslūgti, greičiau priešingai – jis tik dar labiau augs.

Prekybos centrai žino informacija apie klientus

Klientų lojalumo kortelės – tai ne tik privalumas pirkėjams, bet ir nauda prekybininkams. Jos padidina pardavimus, paskatinti klientus sugrįžti bei vėl ir vėl pirkti, atsižvelgiant į klientų poreikius sukurti pageidaujamą prekės ženklo įvaizdį bei didinti prekės žinomumą.

Be to, prekybos centrai žino labai daug informacijos apie klientus (prisiminkite: norėdami gauti lojalumo kortelę, užpildėte anketą). Jiems puikiai žinoma jūsų gyvenamoji vieta, taip pat telefono numeris ar elektroninio pašto adresas; jie žino net ir tai, kokius sausus pusryčius mėgstate labiausiai ir kokiu šampūnų plaunatės plaukus. Ir tai tikrai ne jūsų persekiotojai, o tiesiog didžiųjų prekybos centrų kompiuterinės duomenų bazės, kurios kaupia duomenis apie kiekvieną klientą ir jo pirkimo įpročius.

Kiekvienas mažmeninės prekybos centras tokius duomenis panaudoja gana skirtingai. Vieni pagal klientų poreikius sudaro visą savo prekių asortimentą (dėl šios priežasties Vilniaus centre apsiperkantis pirkėjas nuvykęs aplankyti Pakruojyje gyvenančių tėvų, šio miesto prekybos centre tikrai neras jam įprastu pirkiniu tapusio žąsų kepenėlių pašteto ar šviežiai spaustų granatų sulčių). Kiti prekybos centrai parduotuvėse įrengė terminalus, kurie atsižvelgdami į lojalumo kortelės savininko pirkimo įgūdžius, pateikia individualius jam tinkamiausius pasiūlymus.

Ar naudojimasis kliento duomenimis – legalu?

Bene visi sutartinai prekybos centrų atstovai tikina, jog kiekvieno savo kliento asmens duomenis saugo itin kruopščiai ir niekam kitam jų nepateikia. Klientas netgi turi teisę rinktis, ar nori pateikti savo duomenis. Kiekvienas, norintis įsigyti kortelę privalo užpildyti anketą, kurioje gali sutikti arba ne, kad jo asmens duomenys būtų tvarkomi pagal LR įstatymų numatytą bei anketoje aprašytą tvarką. Jeigu klientas su tuo nesutinka, tai jo duomenys į prekybos centro duomenų bazę nėra įvedami. O jei klientas pradžioje sutiko, o po to persigalvojo, tai  gali paskambinti ir paprašyti, kad jo asmeniniai duomenys būtų pašalinti.

Prekybos centrai iš kliento pildomos anketos sužinoję asmens duomenis į jo pašto dėžutę ima siųsti savo prekių katalogus (jie gali būti siunčiami ir elektroniniu paštu) ar rašyti trumpąsias sms žinute. Bet juk tikrai ne kiekvienas nori savo pašto dėžutėje rasti daugybę sugrūstų  reklamų, ar naktį sulaukti žinutės į telefoną su geriausių kainų pasiūlymais. Advokatų teigimų toks aktyvus prekybos centrų kišimasis į asmeninį klientų gyvenimą gali būti privatumo teisių pažeidimas.

Kita vertus, pats vartotojas atskleisdamas savo asmeninius duomenis kliento lojalumo anketoje tarsi sutinka, kad jie būtų aktyviai naudojami reklamos tikslais. Todėl siunčiami įvairūs reklaminiai lankstinukai ir pranešimai ar trumposios sms žinutės gali būti laikomi privatumo pažeidimu tik tuo atveju, jeigu jų negalima lengvai atsisakyti. Pavyzdžiui, prie kiekvieno reklaminio elektroninio laiško ar žinutės galėtų ir turėtų būti trumpa instrukcija, kaip elgtis, norint jų atsisakyti. Jeigu žmogui pačiam reikia rūpintis ir skambinti, tai tampa jam nepatogu ir tokiu būdu sukuriama papildomų problemų.

Be abejo yra ir tokių prekybos centrų, kurie duomenų apie klientus nerenka: nerašo jiems žinučių, nesiunčia elektroninių laiškų, nesuteikia asmeninių pasiūlymų. Jiems pakanka to, kad pirkėjai tiesiog naudojasi jų teikiamomis nuolaidomis ir galbūt dėl jų kiek dažniau apsilanko konkrečioje parduotuvėje.

Siekiamybė – individualūs pasiūlymai klientams

Klientų lojalumo kortelės itin populiarios ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Pirmasis tokias korteles ėmė platinti garsus Didžiosios Britanijos prekybos tinklas „Tesco“. Jis kiekvienais metais savo pirkėjams išsiunčia daugiau nei 13,5 mln. nuolaidų kuponų, iš kurių net 7,5 mln. būna pritaikyti individualiems vartotojų poreikiams. Išsiaiškinta, kad net 20 proc. pirkėjų šiais kuponais pasinaudoja.

Nedidelėje Lietuvos rinkoje yra tikrai sunku pasiekti tokių įspūdingų rezultatų. Be to, Lietuvoje tik labai nedidelė dalis prekybos centrų pasiūlymų yra pritaikyti individualiam vartotojui ir dažniausiai tokie patys pranešimai siunčiami visiems pirkėjams. Jie neretai būna agresyvūs ir vartotojui neįdomus. Juk tikrasis kliento lojalumas yra pasiekiamas tik tada, kai prekybos centrai pateikia konkrečiam žmogui aktualų pasiūlymą, pavyzdžiui, šunų ar kačių mylėtojams pasiūlo nuolaidą gyvūnų ėdalui, o porai, kuri neturi vaikų nemėgina įpiršti sauskelnių. Be abejo, norint atidžiai peržiūrėti visus duomenis, stebėti jų kaitą ir pagal tai kurti individualius pasiūlymus, reikia skirti labai daug laiko bei piniginių resursų. Prieš tai minėtasis Didžiosios Britanijos prekybos centras „Tesco“ būtent individualių pasiūlymų formavimui kasmet skiria apie 0,8 proc. savo apyvartos.

V.P.“ inf.

nuolaidųkortelės pardavėjai pirkėjai nuolaidos
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
110 peržiūrų rugsėjo mėn.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Mindaugas Samkus Antradienį į Lietuvą atplaukia naujas Norvegijos „Equinor“ (buv. „Statoil“) suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinys – jau paskutinis iki spalio, kai baigiasi dujiniai metai. Portalo marinetraffic.com duomenimis, dujovežis „Arctic Princess“ į Klaipėdos uostą turėtų įplaukti antradienį apie 15 valandą. Šįkart krovinys bus skirtas dujų prekybos bendrovei „Litgas“, BNS patvirtino įmonės atstovas spaudai Paulius Jakutavičius. SGD terminalo op...
Įvykiai
Dalia Plikūnė Praėjusių metų gale sakiusi, kad į prezidentus kandidatuos, jei rinkimuose nedalyvaus Ingrida Šimonytė, parlamentarė Aušra Maldeikienė dabar niekur trauktis neketina. „Birželio 25 dieną, kai pateikiau savo rinkimų programą, pasakiau, kad dabar jau eisiu (į rinkimus) bet kokiu atveju. Kitas dalykas, aš girdėjau, kad Ingrida eina, bet visiškai negirdėjau, kokia yra jos rinkimų programa“, – sakė A. Maldeikienė. Parlamentarės įsitikinimu, pirmas...
Įvykiai
Lietuvos Seimo narė konservatorė parlamentarė Rasa Juknevičienė nuo pirmadienio pradeda eiti NATO Parlamentinės Asamblėjos prezidentės pareigas. Ji šiame poste pakeitė Paolo Alli, nustojus galioti jo, kaip Italijos parlamento nario, nacionaliniam mandatui, pranešė Seimo kanceliarija. Politikė pabrėžė, kad šalims susiduriant su „beprecedenčiais iššūkiais“ ši sąjunga ir transatlantiniai ryšiai yra nepaprastai svarbūs. „Vienas mano prioritetų – užtikrinti,...
Įvykiai
Klaipėdos teisėsauga atlieka du tyrimus dėl nelaimės per regatą Baltijos jūroje, kai be žinios dingo du žmonės, o viena mergina mirė. Klaipėdos apskrities policijos atstovė Andromeda Grauslienė BNS informavo, kad pradėtas tyrimas dėl dingusiųjų be žinios bei ikiteisminis tyrimas dėl neatsargaus gyvybės atėmimo pažeidus teisės aktų nustatytas specialias elgesio saugumo taisykles. „Tyrimai tęsiami, ekspertai aiškinasi nelaimės priežastis“, – sakė ji. Per še...
Sportas
Šeštadienį Palangos arenoje priėmėme LCC tarptautinio tarptautinio universiteto ekipą iš Klaipėdos. Po atkaklios kovos mūsų kurorto komanda iškovojo pergalę rezultatu 83:71(19:11, 34:32, 54:49, 83:71). Pirmasis rungtynių kėlinys prasidėjo nerezultatyviu žaidimu. Aštrūs Tautvydo Paliukėno ir komandos draugų reidai padėjo Palangos ekipai įsibėgėti ir kėlinį užbaigti turint 8 taškų persvarą, 19:11. Antrąjį ketvirtį galingiau pradėjo svečiai iš Klaipėdos, o kė...
Įvykiai
Mindaugas Samkus Į Lietuvą ketina žengti Lenkijos skaitmeninis bankas, kuriam vadovauja buvę vieno didžiausių Lenkijos komercinių bankų PKO vadovai. Blokų grandinės (angl. „blockchain“) technologija paremtas bankas artimiausiu metu ketina kreiptis į Lietuvos banką dėl veiklos licencijos. Kuriamo banko „Horum Bank“ rinkodaros ir strategijos vadovas ir vienas banko steigėjų Michalas Turalskis BNS patvirtino, jog veiklą ketinama pradėti vystyti Lietuvoje. „E...
Įvykiai
Klaipėdoje šeštadienį vykusią ir, kaip manoma, trijų žmonių mirtimis pasibaigusią Stepono Kudzevičiaus regatą buvo svarstoma atidėti dėl oro sąlygų. Vyriausias regatos teisėjas Valerijus Bogunas spaudos konferencijoje Klaipėdoje sekmadienį sakė, kad nuo 1994 metų vykstanti regata dažnai vykdavo pučiant vėjams, anksčiau ji vykdavo net iki Liepojos. „Startas buvo atidėtas, nuolat su laivų eismo tarnyba tariamasi, kad po pietų vėjas turėtų rimti. Sulaukta rim...
Įvykiai
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ imasi priemonių, padėsiančių užtikrinti mažesnes maisto prekių kainas. Jau beveik pusantrų metų savo strateginę kampaniją „Mažos kainos garantija“ įgyvendinantis prekybos tinklas, atsižvelgdamas į visuomenės ir Vyriausybės susirūpinimą dėl kainų, šią kampaniją vysto toliau ir plečia jos apimtis. Nuo rytojaus, rugsėjo  25 d., „Maxima“ dvigubai praplečia kampanijos prekių sąrašą. Bus stebimos jau 2 tūkst. perkamiausių pr...
Įvykiai
Rugsėjo 22-oji, pirmoji Šventojo Tėvo vizito diena, prasidėjo susitikimu S. Daukanto aikštėje su LR Prezidente Dalia Grybauskaite ir valdžios bei pilietinės visuomenės atstovais, diplomatinio korpuso nariais. Šio renginio metu Popiežius susirinkusiesiems pasakė: „Tai, kad šią piligrimystę po Baltijos šalis pradedu Lietuvoje, kuri, kaip mėgdavo sakyti šventasis Jonas Paulius II, yra „tyli karštos meilės tikėjimo laisvei liudytoja“ mane be galo džiugina ir t...