Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos?

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad bene visų prekybos centrų pirkėjams jos drąsiai dalijamos. Retas kuris piniginėje nešiojasi kelias korteles, dažniausiai ten jų būna devynios galybės. Tyrimų duomenimis, apie 97 proc. pirkėjų šiuo metu turi bent po vieną lojalumo kortelę. Pasinaudojus viena kortele galima gauti gerą nuolaidą, kita – kaupti taškus ar pinigėlius perkant maisto prekių parduotuvėje ir pan. Šiuo metu mūsų šalies mažmeninės prekybos rinkoje pastebimas lojalumo kortelių bumas tikrai nežada atslūgti, greičiau priešingai – jis tik dar labiau augs.

Prekybos centrai žino informacija apie klientus

Klientų lojalumo kortelės – tai ne tik privalumas pirkėjams, bet ir nauda prekybininkams. Jos padidina pardavimus, paskatinti klientus sugrįžti bei vėl ir vėl pirkti, atsižvelgiant į klientų poreikius sukurti pageidaujamą prekės ženklo įvaizdį bei didinti prekės žinomumą.

Be to, prekybos centrai žino labai daug informacijos apie klientus (prisiminkite: norėdami gauti lojalumo kortelę, užpildėte anketą). Jiems puikiai žinoma jūsų gyvenamoji vieta, taip pat telefono numeris ar elektroninio pašto adresas; jie žino net ir tai, kokius sausus pusryčius mėgstate labiausiai ir kokiu šampūnų plaunatės plaukus. Ir tai tikrai ne jūsų persekiotojai, o tiesiog didžiųjų prekybos centrų kompiuterinės duomenų bazės, kurios kaupia duomenis apie kiekvieną klientą ir jo pirkimo įpročius.

Kiekvienas mažmeninės prekybos centras tokius duomenis panaudoja gana skirtingai. Vieni pagal klientų poreikius sudaro visą savo prekių asortimentą (dėl šios priežasties Vilniaus centre apsiperkantis pirkėjas nuvykęs aplankyti Pakruojyje gyvenančių tėvų, šio miesto prekybos centre tikrai neras jam įprastu pirkiniu tapusio žąsų kepenėlių pašteto ar šviežiai spaustų granatų sulčių). Kiti prekybos centrai parduotuvėse įrengė terminalus, kurie atsižvelgdami į lojalumo kortelės savininko pirkimo įgūdžius, pateikia individualius jam tinkamiausius pasiūlymus.

Ar naudojimasis kliento duomenimis – legalu?

Bene visi sutartinai prekybos centrų atstovai tikina, jog kiekvieno savo kliento asmens duomenis saugo itin kruopščiai ir niekam kitam jų nepateikia. Klientas netgi turi teisę rinktis, ar nori pateikti savo duomenis. Kiekvienas, norintis įsigyti kortelę privalo užpildyti anketą, kurioje gali sutikti arba ne, kad jo asmens duomenys būtų tvarkomi pagal LR įstatymų numatytą bei anketoje aprašytą tvarką. Jeigu klientas su tuo nesutinka, tai jo duomenys į prekybos centro duomenų bazę nėra įvedami. O jei klientas pradžioje sutiko, o po to persigalvojo, tai  gali paskambinti ir paprašyti, kad jo asmeniniai duomenys būtų pašalinti.

Prekybos centrai iš kliento pildomos anketos sužinoję asmens duomenis į jo pašto dėžutę ima siųsti savo prekių katalogus (jie gali būti siunčiami ir elektroniniu paštu) ar rašyti trumpąsias sms žinute. Bet juk tikrai ne kiekvienas nori savo pašto dėžutėje rasti daugybę sugrūstų  reklamų, ar naktį sulaukti žinutės į telefoną su geriausių kainų pasiūlymais. Advokatų teigimų toks aktyvus prekybos centrų kišimasis į asmeninį klientų gyvenimą gali būti privatumo teisių pažeidimas.

Kita vertus, pats vartotojas atskleisdamas savo asmeninius duomenis kliento lojalumo anketoje tarsi sutinka, kad jie būtų aktyviai naudojami reklamos tikslais. Todėl siunčiami įvairūs reklaminiai lankstinukai ir pranešimai ar trumposios sms žinutės gali būti laikomi privatumo pažeidimu tik tuo atveju, jeigu jų negalima lengvai atsisakyti. Pavyzdžiui, prie kiekvieno reklaminio elektroninio laiško ar žinutės galėtų ir turėtų būti trumpa instrukcija, kaip elgtis, norint jų atsisakyti. Jeigu žmogui pačiam reikia rūpintis ir skambinti, tai tampa jam nepatogu ir tokiu būdu sukuriama papildomų problemų.

Be abejo yra ir tokių prekybos centrų, kurie duomenų apie klientus nerenka: nerašo jiems žinučių, nesiunčia elektroninių laiškų, nesuteikia asmeninių pasiūlymų. Jiems pakanka to, kad pirkėjai tiesiog naudojasi jų teikiamomis nuolaidomis ir galbūt dėl jų kiek dažniau apsilanko konkrečioje parduotuvėje.

Siekiamybė – individualūs pasiūlymai klientams

Klientų lojalumo kortelės itin populiarios ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Pirmasis tokias korteles ėmė platinti garsus Didžiosios Britanijos prekybos tinklas „Tesco“. Jis kiekvienais metais savo pirkėjams išsiunčia daugiau nei 13,5 mln. nuolaidų kuponų, iš kurių net 7,5 mln. būna pritaikyti individualiems vartotojų poreikiams. Išsiaiškinta, kad net 20 proc. pirkėjų šiais kuponais pasinaudoja.

Nedidelėje Lietuvos rinkoje yra tikrai sunku pasiekti tokių įspūdingų rezultatų. Be to, Lietuvoje tik labai nedidelė dalis prekybos centrų pasiūlymų yra pritaikyti individualiam vartotojui ir dažniausiai tokie patys pranešimai siunčiami visiems pirkėjams. Jie neretai būna agresyvūs ir vartotojui neįdomus. Juk tikrasis kliento lojalumas yra pasiekiamas tik tada, kai prekybos centrai pateikia konkrečiam žmogui aktualų pasiūlymą, pavyzdžiui, šunų ar kačių mylėtojams pasiūlo nuolaidą gyvūnų ėdalui, o porai, kuri neturi vaikų nemėgina įpiršti sauskelnių. Be abejo, norint atidžiai peržiūrėti visus duomenis, stebėti jų kaitą ir pagal tai kurti individualius pasiūlymus, reikia skirti labai daug laiko bei piniginių resursų. Prieš tai minėtasis Didžiosios Britanijos prekybos centras „Tesco“ būtent individualių pasiūlymų formavimui kasmet skiria apie 0,8 proc. savo apyvartos.

V.P.“ inf.

nuolaidųkortelės pardavėjai pirkėjai nuolaidos
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Pastaruoju metu Lietuvoje įsivyravus sausiems bei vėjuotiems orams susidarė labai palankios sąlygos gaisrams kilti bei plisti. Siekdamas užkirsti kelią gaivalinėms nelaimėms, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos praneša, jog valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos padaliniuose sustiprinama parengtis. Jos metu bus organizuojamas nuolatinis keitimasis informacija, paskirti atsakingi pareigūnai informacijai...
Veidai
Šį kartą pakalbinome muzikinio projekto "Lietuvos balsas" dalyvį, atlikėją, dainų autorių ir kūrėją Kristijoną Vaičiukauską. Vaikinas, nuo vaikystės svajojęs dainuoti, pasirodęs projekte privertė visus aikčioti, jo balso pavydėtų daugelis. Plačiau apie jo kasdienybę, norus, siekius bei kūrybą.  Labas, Kristijonai! Pradėkime nuo to ar dažnai tenka duoti interviu? Šiuo metu ne. „Lietuvos balso“ metu teko interviu dalinti kur kas dažniau, bet kadangi dabar es...
Testas!
Mes paruošėme jums keletą išbandymų, keleta klasikinių užduočių. Kai kurioms iš jų reikės tik dėmesio, kitoms - dėmesingumo ir ar loginio mąstymo.   Mūsų dėmesio testai pateikiami nuotraukose ir susideda iš skirtingų tipų užduočių: rasti klaidą, rasti skirtumus ir padaryti logiškas išvadas. Imsitės iššūkio? Testo atsakymas: klaida ne skaičiuose, kurie krenta į akis, o sakinyje. Žodis RASTI kartojasi du kartus.
Įvykiai
Kuo panašūs žmonės, gimę pirmosios Lietuvos nepriklausomybės laikotarpiu ir po 1990-ųjų? Kuo abi šios kartos skiriasi nuo savo tėvų? Sociologai, istorikai ir filosofai sutinka, kad, nepaisant amžiaus skirtumo, šalies nepriklausomybės metais gimę žmonės turi nemažai bendro. Pavyzdžiui, jaučia didesnį pasitikėjimą savimi ar turi labiau išreikštą liberalumą, palyginus su žmonėmis, augusiais priespaudos metais.   Svarbi aplinkos įtaka Klaipėdos universiteto So...
Įdomu!
Velykos arba Šventos Velykos – krikščionių šventė, simbolizuojanti Kristaus prisikelimą iš numirusių po nukryžiavimo, kaip tai aprašyta Naujajame testamente. Tai įvykę trečią dieną po Kristaus mirties (mirties dieną skaičiuojant kaip pirmą dieną).Velykos yra svarbiausia daugelio krikščionių šventė, kuria išreiškiamas didelis džiaugsmas dėl galutinės Dievo sūnaus pergalės prieš mirtį (šetoną). Kai kurių protestantų supratimu svarbiausia yra Kristaus mirties...
Laisvalaikis
Kepame Velykų pynę: populiari ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje Jei vis dar ieškote idėjų, kuo papildyti Velykų meniu, šis kepinys neabejotinai papuoš stalą ir sukurs šventinę atmosferą. Ne veltui nostalgiškai skani Velykų pynė nuo neatmenamų laikų puikuodavosi ne tik ant mūsų protėvių stalo, bet buvo ir tebėra tikra pažiba įvairiose tautose. Tiesa, pasaulio virtuvėje šios mielinės pynutės receptūros ir pavadinimai skiriasi, tačiau visų jų skonis ir sukel...
Gamta
Š. m. balandžio 27 d. gyventojai kviečiami sodinti mišką – šią dieną visoje Lietuvoje vyks „Nacionalinis miškasodis 2019“. Tai jau kelerius metus iš eilės LR Aplinkos ministerijos ir VĮ Valstybinių miškų urėdijos organizuojama miško sodinimo šventė, įprasminanti bendrą visuomenės ir miškininkų rūpestį mišku ir palikimu ateities kartoms.  „Kviečiu visus gamtos ir miško mylėtojus surasti laiko ir pasodinti medelį. Mūsų šalyje auga gražūs miškai, kuriais didž...
Sveikata
Ilgai lauktas pavasaris vis dažniau džiugina mus šiluma ir kviečia mėgautis pirmaisiais saulės spinduliais, tačiau Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakulteto doktorantė, Infekcinių ligų ir dermatovenerologijos klinikos gydytoja Inga Kisielienė perspėja, kad saulė gali būti ne tik maloni, bet ir kenksminga. Vienas svarbiausių odos priežiūros būdų yra apsauga nuo saulės, tačiau ar tikrai žinome, kaip saugotis? Atšilus orams, dermatologai vis garsiau kalb...
Laisvalaikis
Keptas ėriukas, kiaušiniais įdaryti tartai ar džiovintų vaisių pyragai – tai lietuviams vis dar neatrasti Velykų patiekalai, kuriais didžiuojasi įvairios Europos šalys. „Per Velykas dažnas lietuvis ruošia cepelinus, balandėlius, o desertui patiekia šakočius. Ir nors tai yra neatsiejama lietuviškosios virtuvės dalis, šiemet kviečiu pasižvalgyti po kitas Europos šalis ir atrasti kiek kitokią Velykų virtuvę“, – teigia šefas Gian Luca Demarco ir dalinasi įžval...