Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos?

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad bene visų prekybos centrų pirkėjams jos drąsiai dalijamos. Retas kuris piniginėje nešiojasi kelias korteles, dažniausiai ten jų būna devynios galybės. Tyrimų duomenimis, apie 97 proc. pirkėjų šiuo metu turi bent po vieną lojalumo kortelę. Pasinaudojus viena kortele galima gauti gerą nuolaidą, kita – kaupti taškus ar pinigėlius perkant maisto prekių parduotuvėje ir pan. Šiuo metu mūsų šalies mažmeninės prekybos rinkoje pastebimas lojalumo kortelių bumas tikrai nežada atslūgti, greičiau priešingai – jis tik dar labiau augs.

Prekybos centrai žino informacija apie klientus

Klientų lojalumo kortelės – tai ne tik privalumas pirkėjams, bet ir nauda prekybininkams. Jos padidina pardavimus, paskatinti klientus sugrįžti bei vėl ir vėl pirkti, atsižvelgiant į klientų poreikius sukurti pageidaujamą prekės ženklo įvaizdį bei didinti prekės žinomumą.

Be to, prekybos centrai žino labai daug informacijos apie klientus (prisiminkite: norėdami gauti lojalumo kortelę, užpildėte anketą). Jiems puikiai žinoma jūsų gyvenamoji vieta, taip pat telefono numeris ar elektroninio pašto adresas; jie žino net ir tai, kokius sausus pusryčius mėgstate labiausiai ir kokiu šampūnų plaunatės plaukus. Ir tai tikrai ne jūsų persekiotojai, o tiesiog didžiųjų prekybos centrų kompiuterinės duomenų bazės, kurios kaupia duomenis apie kiekvieną klientą ir jo pirkimo įpročius.

Kiekvienas mažmeninės prekybos centras tokius duomenis panaudoja gana skirtingai. Vieni pagal klientų poreikius sudaro visą savo prekių asortimentą (dėl šios priežasties Vilniaus centre apsiperkantis pirkėjas nuvykęs aplankyti Pakruojyje gyvenančių tėvų, šio miesto prekybos centre tikrai neras jam įprastu pirkiniu tapusio žąsų kepenėlių pašteto ar šviežiai spaustų granatų sulčių). Kiti prekybos centrai parduotuvėse įrengė terminalus, kurie atsižvelgdami į lojalumo kortelės savininko pirkimo įgūdžius, pateikia individualius jam tinkamiausius pasiūlymus.

Ar naudojimasis kliento duomenimis – legalu?

Bene visi sutartinai prekybos centrų atstovai tikina, jog kiekvieno savo kliento asmens duomenis saugo itin kruopščiai ir niekam kitam jų nepateikia. Klientas netgi turi teisę rinktis, ar nori pateikti savo duomenis. Kiekvienas, norintis įsigyti kortelę privalo užpildyti anketą, kurioje gali sutikti arba ne, kad jo asmens duomenys būtų tvarkomi pagal LR įstatymų numatytą bei anketoje aprašytą tvarką. Jeigu klientas su tuo nesutinka, tai jo duomenys į prekybos centro duomenų bazę nėra įvedami. O jei klientas pradžioje sutiko, o po to persigalvojo, tai  gali paskambinti ir paprašyti, kad jo asmeniniai duomenys būtų pašalinti.

Prekybos centrai iš kliento pildomos anketos sužinoję asmens duomenis į jo pašto dėžutę ima siųsti savo prekių katalogus (jie gali būti siunčiami ir elektroniniu paštu) ar rašyti trumpąsias sms žinute. Bet juk tikrai ne kiekvienas nori savo pašto dėžutėje rasti daugybę sugrūstų  reklamų, ar naktį sulaukti žinutės į telefoną su geriausių kainų pasiūlymais. Advokatų teigimų toks aktyvus prekybos centrų kišimasis į asmeninį klientų gyvenimą gali būti privatumo teisių pažeidimas.

Kita vertus, pats vartotojas atskleisdamas savo asmeninius duomenis kliento lojalumo anketoje tarsi sutinka, kad jie būtų aktyviai naudojami reklamos tikslais. Todėl siunčiami įvairūs reklaminiai lankstinukai ir pranešimai ar trumposios sms žinutės gali būti laikomi privatumo pažeidimu tik tuo atveju, jeigu jų negalima lengvai atsisakyti. Pavyzdžiui, prie kiekvieno reklaminio elektroninio laiško ar žinutės galėtų ir turėtų būti trumpa instrukcija, kaip elgtis, norint jų atsisakyti. Jeigu žmogui pačiam reikia rūpintis ir skambinti, tai tampa jam nepatogu ir tokiu būdu sukuriama papildomų problemų.

Be abejo yra ir tokių prekybos centrų, kurie duomenų apie klientus nerenka: nerašo jiems žinučių, nesiunčia elektroninių laiškų, nesuteikia asmeninių pasiūlymų. Jiems pakanka to, kad pirkėjai tiesiog naudojasi jų teikiamomis nuolaidomis ir galbūt dėl jų kiek dažniau apsilanko konkrečioje parduotuvėje.

Siekiamybė – individualūs pasiūlymai klientams

Klientų lojalumo kortelės itin populiarios ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Pirmasis tokias korteles ėmė platinti garsus Didžiosios Britanijos prekybos tinklas „Tesco“. Jis kiekvienais metais savo pirkėjams išsiunčia daugiau nei 13,5 mln. nuolaidų kuponų, iš kurių net 7,5 mln. būna pritaikyti individualiems vartotojų poreikiams. Išsiaiškinta, kad net 20 proc. pirkėjų šiais kuponais pasinaudoja.

Nedidelėje Lietuvos rinkoje yra tikrai sunku pasiekti tokių įspūdingų rezultatų. Be to, Lietuvoje tik labai nedidelė dalis prekybos centrų pasiūlymų yra pritaikyti individualiam vartotojui ir dažniausiai tokie patys pranešimai siunčiami visiems pirkėjams. Jie neretai būna agresyvūs ir vartotojui neįdomus. Juk tikrasis kliento lojalumas yra pasiekiamas tik tada, kai prekybos centrai pateikia konkrečiam žmogui aktualų pasiūlymą, pavyzdžiui, šunų ar kačių mylėtojams pasiūlo nuolaidą gyvūnų ėdalui, o porai, kuri neturi vaikų nemėgina įpiršti sauskelnių. Be abejo, norint atidžiai peržiūrėti visus duomenis, stebėti jų kaitą ir pagal tai kurti individualius pasiūlymus, reikia skirti labai daug laiko bei piniginių resursų. Prieš tai minėtasis Didžiosios Britanijos prekybos centras „Tesco“ būtent individualių pasiūlymų formavimui kasmet skiria apie 0,8 proc. savo apyvartos.

V.P.“ inf.

nuolaidųkortelės pardavėjai pirkėjai nuolaidos
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
110 peržiūrų spalio mėn.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Populiariausia pasaulyje mobiliųjų įrenginių operacinė sistema „Android“ jau greitai taps sunkiai atpažįstama po to, kai „Google“ pranešė, jog išmaniųjų telefonų gamintojai nebeturės laisvos prieigos prie populiarių išmaniųjų programėlių. Apie licencijavimo mokestį, kuris bus taikomas „Play Store“ ir kitoms „Google“ programėlėms, pranešta, po to, kai Jungtinių Valstijų technologijų milžinei Europos Komisija anksčiau šiais metais skyrė 5 mlrd. JAV dolerių b...
Įvykiai
Gyventojams vardinant pretendentus į prezidentus, populiariausiųjų trejetukas keičiasi – į viršų kyla konservatorių atstovė Ingrida Šimonytė, rodo dienraščio „Lietuvos rytas“ šeštadienį skelbiama apklausa. Spalio 5–14 dienomis atliktos apklausos duomenimis, paprašyti įvardinti geriausią pretendentą į prezidentus gyventojai dažniausiai rinkosi ekonomistą Gitaną Nausėdą – 23 procentai (22,3 proc. rugsėjį). BFL/Tomo Lukšio nuotr. Tuo tarpu ketvirtoje pozicijo...
Įvykiai
Ateinantys šalčiai ir rudens vėjai verčia iš spintos traukti šalikus ir šiltus megztinius. Dažnas jų yra aukštu kaklu, nes orai apgaulingi ir peršalti labai paprasta, portalui LRT.lt sako veido mankštos trenerė Viktorija Baltramiejūnienė. Deja, priduria ji, aukšta apykaklė, nors ir visiškai paslepia kaklą, išryškina pagurklį ir atkreipia į jį dėmesį.   Asmeninio archyvo nuotr. Norint šiek tiek pakelti po apatiniu žandikauliu esančią zoną, kuri ir išryškina...
Įvykiai
Eidamas 65-uosius, mirė garsus Lietuvos skulptorius Romualdas Kvintas, praneša LRT.lt  Menininkas žinomas iš tokių savo darbų kaip Vytauto Kernagio skulptūra Nidoje, Romain Gary skulptūra, Sausio 13-osios memorialas Lietuvos radijo ir televizijos kieme. 2015-ųjų rudenį Rusnėje buvo atidengta R Kvinto skulptūra Hermannui Kallenbachui ir Mahatmai Gandžiui, 2017-ųjų rudenį šalia Vilniaus evangelikų liuteronų bažnyčios - Bažnyčios reformatoriui Martynui Liuter...
Sportas
Jaleno Riley ir Spenserio Mitchello vedama Palangos „Kuršių“ ekipa šventė pergalę tarptautiniame Nacionalinės krepšinio lygos turnyre. Mariaus Kiltinavičiaus auklėtiniai namuose 94:76(15:22, 19:19, 30:20, 30:15) nugalėjo Minsko „Cmoki-2“ krepšininkus. Nugalėtojams J. Riley pelnė 32 taškus (6/11 dvitaškių, 4/11 tritaškių, 8/10 baudų metimų), atliko 8 rezultatyvius perdavimus, perėmė 6 ir atkovojo 3 kamuolius, išprovokavo 7 pražangas, 5 kartus suklydo ir sur...
Įvykiai
Seimo Etikos ir procedūrų komisija nesustabdė biudžeto pataisos, kuri leidžia skolintis naujoms partijoms finansuoti, tuo metu opozicija prašys prezidentės ją vetuoti. Seimas ketvirtadienį priėmė biudžeto pataisą, kuri leidžia valstybei skolintis siekiant užtikrinti įsipareigojimus NATO, taip pat naujai sukurtoms partijoms finansuoti. Su šia pataisa rinkimuose nedalyvavę socialdarbiečiai galės pretenduoti į daugiau kaip 200 tūkst. eurų dotaciją. Seimo Eti...
Įvykiai
Lietuvos Respublikos Seimo teisės ir teisėtvarkos komitetas penktadienį įregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas. Jomis bandoma įteisinti antialkoholinio variklio užrakto (alkobloko) naudojimą saugaus eismo prevencijos tikslais. Alkoblokas – tai įtaisas, neleidžiantis užvesti transporto priemonės variklio, jeigu transporto priemonės vairuotojo iškvėpto oro ėminyje aptinkama alkoholio. Pagal siūlomus įstatymo pakeitimus, nuo 2020 m. s...
Įvykiai
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įspėja vartotojus būti budrius – šalies prekybos centruose užfiksuota jau keletas atvejų, kuomet maisto produktai piktavališkai sugadinami – juose randama prismaigstytų adatų. VMVT šią savaitę sulaukė vieno pranešimo dėl adatos atvėsintoje mėsoje ir net trijų pranešimų apie vartotojų įsigytuose bananuose rastas adatas. Todėl rekomenduojama įsigytus vaisius (ypač bananus) prieš vartojant apžiūrėti, supjausty...
Įvykiai
Dana Lukauskienė Ruduo – tai metas, kuomet šurmulingąjį vasaros sezoną keičia ramesnis periodas. Pamažu mažėja ir prekybininkų bei paslaugų teikėjų J.Basanavičiaus gatvėje, uždaromi vasarą veikę pramogų atrakcionai ir automatai. Vieni jų išvežami, o kiti vis dar stovi, savo mažytėmis švieselėmis vilioja poilsiautojus įmesti pinigą ir žaisti. Bet ar visi atrakcionų savininkai vienodai sąžiningi? Verste verčia keikti kurortą J.Basanavičiaus gatvėje žmonių dė...