Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos?

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad bene visų prekybos centrų pirkėjams jos drąsiai dalijamos. Retas kuris piniginėje nešiojasi kelias korteles, dažniausiai ten jų būna devynios galybės. Tyrimų duomenimis, apie 97 proc. pirkėjų šiuo metu turi bent po vieną lojalumo kortelę. Pasinaudojus viena kortele galima gauti gerą nuolaidą, kita – kaupti taškus ar pinigėlius perkant maisto prekių parduotuvėje ir pan. Šiuo metu mūsų šalies mažmeninės prekybos rinkoje pastebimas lojalumo kortelių bumas tikrai nežada atslūgti, greičiau priešingai – jis tik dar labiau augs.

Prekybos centrai žino informacija apie klientus

Klientų lojalumo kortelės – tai ne tik privalumas pirkėjams, bet ir nauda prekybininkams. Jos padidina pardavimus, paskatinti klientus sugrįžti bei vėl ir vėl pirkti, atsižvelgiant į klientų poreikius sukurti pageidaujamą prekės ženklo įvaizdį bei didinti prekės žinomumą.

Be to, prekybos centrai žino labai daug informacijos apie klientus (prisiminkite: norėdami gauti lojalumo kortelę, užpildėte anketą). Jiems puikiai žinoma jūsų gyvenamoji vieta, taip pat telefono numeris ar elektroninio pašto adresas; jie žino net ir tai, kokius sausus pusryčius mėgstate labiausiai ir kokiu šampūnų plaunatės plaukus. Ir tai tikrai ne jūsų persekiotojai, o tiesiog didžiųjų prekybos centrų kompiuterinės duomenų bazės, kurios kaupia duomenis apie kiekvieną klientą ir jo pirkimo įpročius.

Kiekvienas mažmeninės prekybos centras tokius duomenis panaudoja gana skirtingai. Vieni pagal klientų poreikius sudaro visą savo prekių asortimentą (dėl šios priežasties Vilniaus centre apsiperkantis pirkėjas nuvykęs aplankyti Pakruojyje gyvenančių tėvų, šio miesto prekybos centre tikrai neras jam įprastu pirkiniu tapusio žąsų kepenėlių pašteto ar šviežiai spaustų granatų sulčių). Kiti prekybos centrai parduotuvėse įrengė terminalus, kurie atsižvelgdami į lojalumo kortelės savininko pirkimo įgūdžius, pateikia individualius jam tinkamiausius pasiūlymus.

Ar naudojimasis kliento duomenimis – legalu?

Bene visi sutartinai prekybos centrų atstovai tikina, jog kiekvieno savo kliento asmens duomenis saugo itin kruopščiai ir niekam kitam jų nepateikia. Klientas netgi turi teisę rinktis, ar nori pateikti savo duomenis. Kiekvienas, norintis įsigyti kortelę privalo užpildyti anketą, kurioje gali sutikti arba ne, kad jo asmens duomenys būtų tvarkomi pagal LR įstatymų numatytą bei anketoje aprašytą tvarką. Jeigu klientas su tuo nesutinka, tai jo duomenys į prekybos centro duomenų bazę nėra įvedami. O jei klientas pradžioje sutiko, o po to persigalvojo, tai  gali paskambinti ir paprašyti, kad jo asmeniniai duomenys būtų pašalinti.

Prekybos centrai iš kliento pildomos anketos sužinoję asmens duomenis į jo pašto dėžutę ima siųsti savo prekių katalogus (jie gali būti siunčiami ir elektroniniu paštu) ar rašyti trumpąsias sms žinute. Bet juk tikrai ne kiekvienas nori savo pašto dėžutėje rasti daugybę sugrūstų  reklamų, ar naktį sulaukti žinutės į telefoną su geriausių kainų pasiūlymais. Advokatų teigimų toks aktyvus prekybos centrų kišimasis į asmeninį klientų gyvenimą gali būti privatumo teisių pažeidimas.

Kita vertus, pats vartotojas atskleisdamas savo asmeninius duomenis kliento lojalumo anketoje tarsi sutinka, kad jie būtų aktyviai naudojami reklamos tikslais. Todėl siunčiami įvairūs reklaminiai lankstinukai ir pranešimai ar trumposios sms žinutės gali būti laikomi privatumo pažeidimu tik tuo atveju, jeigu jų negalima lengvai atsisakyti. Pavyzdžiui, prie kiekvieno reklaminio elektroninio laiško ar žinutės galėtų ir turėtų būti trumpa instrukcija, kaip elgtis, norint jų atsisakyti. Jeigu žmogui pačiam reikia rūpintis ir skambinti, tai tampa jam nepatogu ir tokiu būdu sukuriama papildomų problemų.

Be abejo yra ir tokių prekybos centrų, kurie duomenų apie klientus nerenka: nerašo jiems žinučių, nesiunčia elektroninių laiškų, nesuteikia asmeninių pasiūlymų. Jiems pakanka to, kad pirkėjai tiesiog naudojasi jų teikiamomis nuolaidomis ir galbūt dėl jų kiek dažniau apsilanko konkrečioje parduotuvėje.

Siekiamybė – individualūs pasiūlymai klientams

Klientų lojalumo kortelės itin populiarios ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Pirmasis tokias korteles ėmė platinti garsus Didžiosios Britanijos prekybos tinklas „Tesco“. Jis kiekvienais metais savo pirkėjams išsiunčia daugiau nei 13,5 mln. nuolaidų kuponų, iš kurių net 7,5 mln. būna pritaikyti individualiems vartotojų poreikiams. Išsiaiškinta, kad net 20 proc. pirkėjų šiais kuponais pasinaudoja.

Nedidelėje Lietuvos rinkoje yra tikrai sunku pasiekti tokių įspūdingų rezultatų. Be to, Lietuvoje tik labai nedidelė dalis prekybos centrų pasiūlymų yra pritaikyti individualiam vartotojui ir dažniausiai tokie patys pranešimai siunčiami visiems pirkėjams. Jie neretai būna agresyvūs ir vartotojui neįdomus. Juk tikrasis kliento lojalumas yra pasiekiamas tik tada, kai prekybos centrai pateikia konkrečiam žmogui aktualų pasiūlymą, pavyzdžiui, šunų ar kačių mylėtojams pasiūlo nuolaidą gyvūnų ėdalui, o porai, kuri neturi vaikų nemėgina įpiršti sauskelnių. Be abejo, norint atidžiai peržiūrėti visus duomenis, stebėti jų kaitą ir pagal tai kurti individualius pasiūlymus, reikia skirti labai daug laiko bei piniginių resursų. Prieš tai minėtasis Didžiosios Britanijos prekybos centras „Tesco“ būtent individualių pasiūlymų formavimui kasmet skiria apie 0,8 proc. savo apyvartos.

V.P.“ inf.

nuolaidųkortelės pardavėjai pirkėjai nuolaidos
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
110 peržiūrų gruodžio mėn.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Šeštadienį Palangos koncertų salėje snigo gerumu – į Šimtmečiui skirtą renginį susirinkę palangiškiai ir kurorto svečiai tapo pirmojo, tačiau, neabejojama, tradiciniu tapsiančio gerumo renginio dalyviais. Šventinis vakaras susirinkusiuosius pirmiausia perkėlė į praeitį – prisiminti svarbiausi Palangos pastarojo šimtmečio įvykiai. Taip paminėta visai šaliai svarbi sukaktis – Lietuvos Nepriklausomybės Šimtmetis. Antrojoje šventinio renginio dalyje dėkota pal...
Įvykiai
Šeštadienį Palangoje iškilmingai atidaryta Signatarų alėja. Nauja kultūrinė erdvė – kurorto Savivaldybės dovana palangiškiams valstybės Nepriklausomybės Šimtmečio proga, o kartu ir padėka keturiems 1918 m. Vasario 16-osios Akto signatarams, kurie mokėsi Palangos progimnazijoje. Signatarų alėja įrengta istorinėje vietoje – tarp miesto bažnyčios ir centrinio pašto, stovinčio buvusios Palangos progimnazijos vietoje. Būtent šioje ugdymo įstaigoje mokėsi keturi...
Sveikata
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) primena, kad nuo sausio 1 dienos bus leidžiama tam tikrus nereceptinius vaistus parduoti ne tik vaistinėse, bet ir kitose mažmeninės prekybos vietose, pavyzdžiui, prekybos centruose, parduotuvėse ar degalinėse. Taip bus sudarytos galimybės gyventojams būtiniausius vaistus įsigyti, kai nedirba vaistinės arba yra pernelyg nutolusios nuo jų gyvenamosios vietos. Sveikatos apsaugos viceministrės Kristinos Garuolienės teigim...
Įvykiai
Į Klaipėdą šią savaitę atplaukia naujas suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinys, jis plukdomas terminalo paskirtajai tiekėjai bendrovei „Litgas“. „Standartinis krovinys, apie 140 tūkst. kub. metrų. Tikimės preliminariai gruodžio 11-12 dienomis (...) Reguliuojamai veiklai (skirtas krovinys – BNS)“, – BNS sakė „Litgas“ valdančios „Lietuvos energijos“ Korporatyvinės komunikacijos projektų vadovas Artūras Ketlerius. SGD krovinį iš Melkojos uosto, kur yra „Eq...
Įvykiai
Seimas po svarstymo pritarė Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) įstatymo pataisų projektui, kuriuo siekiama sumažinti malkų ir kito panašaus pavidalo prekių, kurias gyventojai naudoja šildymui, kainas. Tokiam sprendimui pritarė 76, prieš balsavo vienas, susilaikė 14 Seimo narių.  Ypatingos skubos tvarka svarstomas projektas įsigalios, jeigu jam Seimas pritars ir antradienį antradienį. Siūloma nuo 2019 m. sausio 1 d. taikyti lengvatinį 9 proc. PVM tarifą buiti...
Įvykiai
Ineta Nedveckė Pirmadienį vyksta nenumatytas Seimo posėdis. Jis prasidėjo tikru chaosu. Kiekvienam klausimui pradėta prašyti pusvalandžio pertraukos, o konservatoriai tuo metu teigė, kad vienas klausimas į darbotvarkę įtrauktas neteisėtai ir reikalavo ilgesnės pertraukos, per kurią valdyba galėtų dėl jo nuspręsti.  Jonas Jarutis pusvalandžio petraukos reikalavo 5 darbotvarkės klausimams (be pertraukos svarstytas tik vienas klausimas iš 7), o konservatoriai...
Įvykiai
Antroji gruodžio savaitė prasidės šiltesniais orais, tačiau jau antroje savaitės pusėje ir vėl atšals. Tuo metu orai labiau primins žiemą: šaltis palaipsniui stiprės, dažniau pasirodys snaigės. Pirmadienį šalyje dangų gaubs debesys, daug kur numatomi krituliai: lietus, vietomis šlapdriba. Pūs vidutinio stiprumo vakarų, pietvakarių krypties vėjas. Nakties metu formuosis plikledis, lijundra. Temperatūra daug kur svyruos apie nulį. Prie jūros bus apie 5 laips...
Kriminalai
Sekmadienio vakarą Palangoje neblaivus vyriškis, atėjęs į svečius, sužalojo peiliu buto šeimininkę, kuri irgi buvo neblaivi. Policija pranešimą gavo 20.43 val. Nuvykus į įvykio vietą Žvejų gatvėje, nustatyta, kad 1970 m. gimęs vyriškis, būdamas apsvaigęs nuo alkoholio (2,43 promilės girtumas), konflikto metu peiliu sužalojo irgi neblaivią (3 promilių girtumas) moterį. 1973 m. gimusiai moteriai atvykę medikai nustatė dviejų pirštų pjautines žaizdas bei kakl...
Kultūra
Vilniaus kolegijoje vyksta į sceną sugrįžtančio miuziklo "Čikaga" repeticijos. Kokių naujų spalvų Brodvėjaus miuziklas atrado ir kodėl jį būtina pamatyti, pasakoja pastatymo muzikos vadovas Derekas Barnesas ir Liz vaidmens atlikėja Monika Valkūnaitė. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro prodiusuotas miuziklas "Čikaga" ruošiasi šventinei kelionei po didžiąsias šalies miestų arenas. Bilietai Klaipėdos Švyturio arenoje išpirkti jau prieš mėnesį, todėl čia s...