Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos?

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad bene visų prekybos centrų pirkėjams jos drąsiai dalijamos. Retas kuris piniginėje nešiojasi kelias korteles, dažniausiai ten jų būna devynios galybės. Tyrimų duomenimis, apie 97 proc. pirkėjų šiuo metu turi bent po vieną lojalumo kortelę. Pasinaudojus viena kortele galima gauti gerą nuolaidą, kita – kaupti taškus ar pinigėlius perkant maisto prekių parduotuvėje ir pan. Šiuo metu mūsų šalies mažmeninės prekybos rinkoje pastebimas lojalumo kortelių bumas tikrai nežada atslūgti, greičiau priešingai – jis tik dar labiau augs.

Prekybos centrai žino informacija apie klientus

Klientų lojalumo kortelės – tai ne tik privalumas pirkėjams, bet ir nauda prekybininkams. Jos padidina pardavimus, paskatinti klientus sugrįžti bei vėl ir vėl pirkti, atsižvelgiant į klientų poreikius sukurti pageidaujamą prekės ženklo įvaizdį bei didinti prekės žinomumą.

Be to, prekybos centrai žino labai daug informacijos apie klientus (prisiminkite: norėdami gauti lojalumo kortelę, užpildėte anketą). Jiems puikiai žinoma jūsų gyvenamoji vieta, taip pat telefono numeris ar elektroninio pašto adresas; jie žino net ir tai, kokius sausus pusryčius mėgstate labiausiai ir kokiu šampūnų plaunatės plaukus. Ir tai tikrai ne jūsų persekiotojai, o tiesiog didžiųjų prekybos centrų kompiuterinės duomenų bazės, kurios kaupia duomenis apie kiekvieną klientą ir jo pirkimo įpročius.

Kiekvienas mažmeninės prekybos centras tokius duomenis panaudoja gana skirtingai. Vieni pagal klientų poreikius sudaro visą savo prekių asortimentą (dėl šios priežasties Vilniaus centre apsiperkantis pirkėjas nuvykęs aplankyti Pakruojyje gyvenančių tėvų, šio miesto prekybos centre tikrai neras jam įprastu pirkiniu tapusio žąsų kepenėlių pašteto ar šviežiai spaustų granatų sulčių). Kiti prekybos centrai parduotuvėse įrengė terminalus, kurie atsižvelgdami į lojalumo kortelės savininko pirkimo įgūdžius, pateikia individualius jam tinkamiausius pasiūlymus.

Ar naudojimasis kliento duomenimis – legalu?

Bene visi sutartinai prekybos centrų atstovai tikina, jog kiekvieno savo kliento asmens duomenis saugo itin kruopščiai ir niekam kitam jų nepateikia. Klientas netgi turi teisę rinktis, ar nori pateikti savo duomenis. Kiekvienas, norintis įsigyti kortelę privalo užpildyti anketą, kurioje gali sutikti arba ne, kad jo asmens duomenys būtų tvarkomi pagal LR įstatymų numatytą bei anketoje aprašytą tvarką. Jeigu klientas su tuo nesutinka, tai jo duomenys į prekybos centro duomenų bazę nėra įvedami. O jei klientas pradžioje sutiko, o po to persigalvojo, tai  gali paskambinti ir paprašyti, kad jo asmeniniai duomenys būtų pašalinti.

Prekybos centrai iš kliento pildomos anketos sužinoję asmens duomenis į jo pašto dėžutę ima siųsti savo prekių katalogus (jie gali būti siunčiami ir elektroniniu paštu) ar rašyti trumpąsias sms žinute. Bet juk tikrai ne kiekvienas nori savo pašto dėžutėje rasti daugybę sugrūstų  reklamų, ar naktį sulaukti žinutės į telefoną su geriausių kainų pasiūlymais. Advokatų teigimų toks aktyvus prekybos centrų kišimasis į asmeninį klientų gyvenimą gali būti privatumo teisių pažeidimas.

Kita vertus, pats vartotojas atskleisdamas savo asmeninius duomenis kliento lojalumo anketoje tarsi sutinka, kad jie būtų aktyviai naudojami reklamos tikslais. Todėl siunčiami įvairūs reklaminiai lankstinukai ir pranešimai ar trumposios sms žinutės gali būti laikomi privatumo pažeidimu tik tuo atveju, jeigu jų negalima lengvai atsisakyti. Pavyzdžiui, prie kiekvieno reklaminio elektroninio laiško ar žinutės galėtų ir turėtų būti trumpa instrukcija, kaip elgtis, norint jų atsisakyti. Jeigu žmogui pačiam reikia rūpintis ir skambinti, tai tampa jam nepatogu ir tokiu būdu sukuriama papildomų problemų.

Be abejo yra ir tokių prekybos centrų, kurie duomenų apie klientus nerenka: nerašo jiems žinučių, nesiunčia elektroninių laiškų, nesuteikia asmeninių pasiūlymų. Jiems pakanka to, kad pirkėjai tiesiog naudojasi jų teikiamomis nuolaidomis ir galbūt dėl jų kiek dažniau apsilanko konkrečioje parduotuvėje.

Siekiamybė – individualūs pasiūlymai klientams

Klientų lojalumo kortelės itin populiarios ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Pirmasis tokias korteles ėmė platinti garsus Didžiosios Britanijos prekybos tinklas „Tesco“. Jis kiekvienais metais savo pirkėjams išsiunčia daugiau nei 13,5 mln. nuolaidų kuponų, iš kurių net 7,5 mln. būna pritaikyti individualiems vartotojų poreikiams. Išsiaiškinta, kad net 20 proc. pirkėjų šiais kuponais pasinaudoja.

Nedidelėje Lietuvos rinkoje yra tikrai sunku pasiekti tokių įspūdingų rezultatų. Be to, Lietuvoje tik labai nedidelė dalis prekybos centrų pasiūlymų yra pritaikyti individualiam vartotojui ir dažniausiai tokie patys pranešimai siunčiami visiems pirkėjams. Jie neretai būna agresyvūs ir vartotojui neįdomus. Juk tikrasis kliento lojalumas yra pasiekiamas tik tada, kai prekybos centrai pateikia konkrečiam žmogui aktualų pasiūlymą, pavyzdžiui, šunų ar kačių mylėtojams pasiūlo nuolaidą gyvūnų ėdalui, o porai, kuri neturi vaikų nemėgina įpiršti sauskelnių. Be abejo, norint atidžiai peržiūrėti visus duomenis, stebėti jų kaitą ir pagal tai kurti individualius pasiūlymus, reikia skirti labai daug laiko bei piniginių resursų. Prieš tai minėtasis Didžiosios Britanijos prekybos centras „Tesco“ būtent individualių pasiūlymų formavimui kasmet skiria apie 0,8 proc. savo apyvartos.

V.P.“ inf.

nuolaidųkortelės pardavėjai pirkėjai nuolaidos
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
110 peržiūrų rugpjūčio mėn.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Baigė tarnystę pajūryje
Tamara Zaiceva „Prieš aštuonerius metus, kai baigęs mokslus Romoje atvykau į Palangą ir pirmąsyk atsistojau čia prieš jus, paprašiau jūsų – patikėkite manimi. Tuomet buvau visiškai žalias piemuo. Dabar ir vėl prašau jūsų – patikėkite manimi, viskas bus gerai“, - atsisveikindamas su parapijiečiais šiandien sakė vis dar Palangos parapijos klebonas Marius Venskus. „Nepykit, jei nejučiom apsiriksiu“ Šiandien palangiškių itin mėgiamas kunigas aukojo paskutiniąs...
Įvykiai
Klaipėdos pramoginių šokių klubu „Žingsnis“ ir Minsko (Baltarusija) pramoginių šokių klubu „Liudmila“ dovana kurorto gyventojams ir svečiams. Jaunieji šokėjai, dovanojo šią nemokamą pramogą palangiškiams ir kurorto svečiams, yra Palangoje vykstančios tarptautinės šokių stovyklos dalyviai. Ši stovykla kurorte rengiama jau antrus metus. Tarp jaunųjų šokėjų – nemažai savo šalių čempionų.  Kviečiame pasigrožėti. „V.P.“ inf.
Įvykiai
Ketvirtadienį Rygoje pristatyta lietuvių sukurta naujovė – virtualioje realybėje (VR) atkurtas Latvijos sostinės gyvenimas prieš šimtmetį. „Riga Time Jump“ pavadintą minutės trukmės vaizdą galima stebėti bet kuriame išmaniajame įrenginyje arba Domo katedros aikštėje specialiai įrengtu teleskopu. Lietuviškas sprendimas – tarp pirmųjų pasaulyje Lietuviškos įmonės „Nonsense.tv“ sukurtas sprendimas tapo vienu pirmųjų pasaulyje virtualios realybės istorinių v...
Įvykiai
Virginija KESMINĖ Jeigu rengiatės Palangos botanikos parke rengti vestuvinę fotosesiją, pasiruoškite papildomus 60 eurų už kiekvieną fotosesijos valandą. Tokį įkainį liepos pabaigoje nustatė mokestį už fotosesijas patvirtinusi Palangos savivaldybės taryba. Vasara - vestuvių metas, tad pajūrio fotografams, dažnai vykstantiems fotografuoti į šį parką, naujas mokestis - tikra staigmena. Per didelė kaina? Šiandien turėjau nuostabią fotosesiją Palangoje, kol ne...
Įvykiai
Rugpjūčio 18 d., šeštadienį, Palangos sporto centras kartu su Klaipėdos pramoginių šokių klubu „Žingsnis“ ir Minsko (Baltarusija) pramoginių šokių klubu „Liudmila“ kurorto gyventojams ir svečiams dovanoja gražų reginį – įspūdingus šokius prie muzikinio fontano. Renginys prasidės 20 val. – jaunieji šokėjai savo sugebėjimus publikai demonstruos skambant muzikai, o 21 val., kai muzikinę programą pradės ir fontanas, šokėjai visus susirinkusiuosius pakvies grup...
Įvykiai
Šalia dvasinio partnerių suderinamumo svarbus ir materialusis santykių aspektas. Kai kurie Zodiako ženklai taip pripratę save lepinti, kad nejaučia jokios sąžinės graužaties, mylimą žmogų varydami į bankrotą. Jie pernelyg įtaikauja savo silpnybėms. Štai kuriems ženklams būdinga pernelyg didelė meilė sau. Avinas Ambicingas ir atkaklus Avinas retai patiria stoką. Dinamiškas Ugnies ženklo charakteris leidžia uždirbti net ten, kur kiti greitai pasiduoda. Tač...
Įvykiai
Tautos vado ąžuolas, puošiantis Palangos Birutės parką, nuo šiol bus geriau pastebimas ir atpažįstamas – Palangos botanikos parko iniciatyva bei rūpesčiu ketvirtadienį šalia minėto ąžuolo įrengtas informacinis akmuo. Šio projekto autorė – palangiškė menininkė Gražina Oškinytė. Pasak Palangos botanikos parko direktoriaus Valdo Pakuso, įrengti informacinį akmenį nuspręsta Atkurtos Lietuvos šimtmečio proga bei siekiant labiau informuoti parko lankytojus apie...
Įvykiai
Marius Jokūbaitis Kai Palangoje subjūra oras, aplanko lietaus debesys arba kai saulės kaitra tampa nepakeliama, yra viena vieta, kurioje renkasi visos poilsiautojų kartos. Tie, kas atostogas leisdavo Palangoje, tikrai nepamiršo legendinės vasaros skaityklos kėdžių ir stalų. Bent jau aš ant jų sėdėjau, kai tik pramokau skaityti. Ir jos išliko iki šiol, tik gobelenas kitas. Žinoma, vasaros skaitykla Vytauto gatvėje tapo jau Palangos simboliu kartu su Ginta...
Įvykiai
Ketvirtadienio vakarą Palangoje Andriui Mamontovui ir Domantui Razauskui teko savotiškai konkuruoti su Alos Pugačiovos vyru komiku Maksimu Galkinu. Šiltą vakarą poilsiautojai galėjo rinktis vieną iš trijų koncertų skirtingose vietose. Bilietai į Rusijos televizijų žvaigždės pasirodymą Palangos koncertų salėje buvo išparduoti prieš jo pradžią. „Labas vakaras“ – lietuviškai pasisveikino Rusijos parodijų meistras. „Atvykau į gimtąją Lietuvą“, – pareiškė komi...