„Swedbank“ klaidino klientus dėl palūkanų kainos

Teismas pripažino, kad Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) sprendimas dėl „Swedbank“ vykdytos nesąžiningos komercinės veiklos buvo pagrįstas.

© DELFI / Kęstutis Cemnolonskis 

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė ,,Swedbank“ skundą dėl VVTAT priimto nutarimo panaikinimo, kuriuo bendrovei buvo skirta sankcija už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą.

VVTAT gavo vartotojo skundą, informuojantį, kad „Swedbank“ mokėjimų grafike nurodyta kas mėnesį bankui mokėtina palūkanų suma skyrėsi nuo preliminariuose grafikuose nurodytos sumos. Vartotojo įsitikinimu, bankas, žinodamas apie skirtingus palūkanų apskaičiavimo algoritmus, pateikė klaidingą informaciją ir taip sąmoningai apgavo jį parduodamas būsto kredito refinansavimo paslaugą brangiau nei pasiūlė pradžioje. Vartotojas tvirtino bankui aiškiai nurodęs, kad kreditą pageidauja gauti palankesnėmis sąlygomis, nei siūlo kiti bankai ir mokėjimo grafikas reikalingas apsispręsti, su kokiu banku sudaryti sutartį. Todėl tinkamai neinformuotas apie tai, kad kredito mokėjimo grafikai nėra tikslūs, vartotojas pateiktą informaciją interpretavo kaip tikslią ir tenkinančią jam priimtinas sąlygas.

Įvertinusi tyrimo metu nustatytas aplinkybes VVTAT konstatavo, kad „Swedbank“ klaidino vartotojus ir taip pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas. Bankas klientui perskaičiavo palūkanas ir padengė kliento patirtus nuostolius.

Vilniaus apygardos administracinis teismas nutarė, jog VVTAT pagrįstai padarė išvadą, kad vartotojui negavus informacijos, jog pateikti grafikai yra preliminarūs, bankas sudarė situaciją, kurioje vidutinis vartotojas galėjo suvokti, kad pateikti grafikai yra tikslūs bei tikėtis sutarties nurodytomis sąlygomis pasirašymo.

Banko teikiamos paslaugos bei jų kaina – veiksnys, turintis didelę įtaką vartotojo ekonominiam elgesiui, todėl verslo subjektas, tokiu būdu darantis įtaką vartotojo ekonominiam elgesiui, privalo preciziškai laikytis profesinio atidumo reikalavimų. 

„Vartotojai išlieka silpnąja ginčo šalimi, todėl bankas privalėjo suteikti vartotojams visą teisingą ir neklaidinančią informaciją. O „Swedbank“, kaip verslo subjektui ir vienam didžiausių bankų Lietuvoje, keliami didesni profesinio atidumo bei rūpestingumo reikalavimai. Banko veiksmai, kai iškreipiamas vartotojo ekonominis elgesys siūlomo produkto atžvilgiu, nėra toleruotini. Tai yra nesąžininga ir draudžiama komercinė veikla, pažeidžianti vartotojų interesus,“ – teigia teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė.

Viceministrė taip pat akcentavo būtinybę stiprinti vartotojų interesų gynimą tiek gaunamų paslaugų, tiek įsigyjamų prekių atžvilgiu. Jau kitą savaitę visuomenei bus pristatytas VVTAT atliktas preliminarus apžvalginis lyginamasis kainų tyrimas, atskleidęs reikšmingus kai kurių populiarių prekių kainų skirtumus Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse.

 „V.P.“ inf.

41 peržiūra liepos mėn.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Atsiliepimai ir komentarai

Parašyti atsiliepimą
Parašyti komentarą

Atsiliepimas - tai žmonių nuomonė ar įvertinimas su pagrįsta argumentacija dėl palikto atsiliepimo. Pagrindinis principas - «aplankei - parašyk». Jūsų atsiliepimas daugeliui padės priimti teisingą sprendimą. Jei dar neteko naudotis įmonės paslaugomis ar prekėmis ir negalite jos vertinti, rašykite komentarą, o ne atsiliepimą.

Neleidžiama: necenzūrinių žodžių, grasinimų ar įžeidimų naudojimas; tiesioginis palyginimas su kitomis konkuruojančiomis bendrovėmis; nuorodų į trečiųjų šalių interneto šaltinius; reklama ir savireklama, bendrovės veiklos ataskaitos.

Įveskite el. paštą:
Jūsų paštas nebus matomas svetainėje
arba Užsiregistruokite , kad parašytumėte atsiliepimą
Atsiliepimas:
Įkelti nuotrauką:
Pasirinkti

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.