„Press ralis 2018“: kova tarp elektromobilių tęsėsi net naktimis, nes Palangoje nėra tinkamos stotelės

„Press ralio 2018“ organizatorius, Lietuvos žurnalistų autoklubas, šiemet sugalvojo į varžybas įtraukti atskirą klasę elektromobiliams, kurie varžytųsi tose pačiose ralio trasose, kaip ir sportiniai bolidai. Cinikai juokėsi, neva elektrinės transporto priemonės finišo nepasieks, rašoma pranešime. Tačiau jos ne tik pasiekė, bet ir nei kiek neatsiliko nuo kitų tos pačios svorio kategorijos gatvei pritaikytų automobilių.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./15min ekipažas „Press ralyje“ lenktyniavo „VW e-Golf“ automobiliu 

Prie starto linijos stojo šeši ekipažai, pasiryžę trasą įveikti elektromobiliais. Net trys – naujausi antrosios kartos „Nissan Leaf“ modeliai, du „Kia Soul“ ir vienas „Volkswagen e-Golf“. Dvi dienos lenktynių, ilgas maršrutas iš Šiaulių į Palangą per Klaipėdą ir trys dešimtys kilometrų elektros baterijas sekinančiais greičio ruožais. Dar prieš kelis metus tokios užduotys elektromobiliams būtų buvę neįveikiamos, tačiau organizatoriai, matydami šių transporto priemonių progresą ir vis didėjantį nuvažiuojamą atstumą, tikėjo, kad visi dalyviai finišą pasieks.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./15min ekipažas „Press ralyje“ lenktyniavo „VW e-Golf“ automobiliu

Įkrovimo stotelių trūkumas – (ne) bėda

Jaudulio prieš ralį buvo. Jeigu vidaus degimo variklius turinčių automobilių ekipažai svarstė, kaip geriau įveikti trasų posūkius ir kokią trajektoriją pasirinkti, tai elektromobilių ekipažų nariai mąstė ir apie elektros „degalines“. Mat Žemaitijoje elektromobilių greitojo įkrovimo stotelių nėra daug.

„Pirmą vakarą prieš startą Šiauliuose prie LIDL prekybos centro greitojo įkrovimo stotelės vakarojome iki 22.30 val., nes susidarė eilė. Mat pusė lenktynininkų suvažiavo įskrauti baterijų jau vakarop. Visa laimė, kad operatorius neatjungė elektros, kol pasiekėme 95 proc. įkrovą“, – dalijosi įspūdžiais 15min/Gazas redaktorius Žilvinas Pekarskas, kartu su šturmanu Giedrium Žiura važiavęs 2017 m. „e-Golf“ modeliu. Šis ekipažas elektromobilių klasėje iškovojo bronzą.

15min ekipažas „e-Golf“ liko patenkinti: bateriją pavykdavo įkrauti per 30-45 minutes (atsargai dar būdavo likę apie 50 km „santaupų“, važiuojant sportiniu režimu, netaupant). Tačiau nerimo dėl elektros būta: naktį, kai nėra eilių, prieš paskutinį startą į Gargždus iš Palangos įkrauti baterijų greito įkrovimo stotelėje važiavo trys ekipažai: Ž.Pekarsko ir G.Žiuros, I.Steponėnės ir E.Drilingienės bei G.Tikuišio ir R.Gasiūno. Krovimas vyko nuo 2 val. nakties iki 6 val. ryto.

Iš esmės, norint pilnai nuo „nulio“ įkrauti bateriją, reikia bent valandos, o kartais ir daugiau, jei dėl baterijos perkaitimo ribojama krovimo galia.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralio“ elektromobilių klasės dalyviai Ž.Pekarskas ir G.Žiura.

„Prieš ralį daugiau nerimo kėlė įkrovimo galimybės, nes Šiauliuose, kur startavo lenktynės, tėra viena greitojo įkrovimo stotelė, o vėliau iki pat pajūrio nebuvo nė vienos vietos, kur galėtume įkrauti automobilį. Bet iš tiesų elektros energijos atsargų pildymas kėlė mažiausiai problemų. Vienos įkrovos užteko nuvažiuoti nuo Šiaulių iki Gargždų ir išsukus iš kelio dar įveikti šešis greičio ruožus. Iš viso – apie 170 km toli gražu ne taupiu režimu. Ir dar liko apie 30 km rezervo. Žinoma, įkrovimus reikėjo planuoti, bet net lenktynėse nekilo jokių problemų, jokių klausimų, kad kažkur galiu nenuvažiuoti“, – sakė naująjį „Nissan Leaf“ vairavusi lrytas.lt Auto skilties redaktorė Ilona Steponėnė, elektromobilių įskaitoje su Evelina Drilingiene užėmusi antrąją vietą.

Elektromobiliai turėjo įveikti mažesnį atstumą nei kiti „Press ralio“ dalyviai – jie nevažiavo į tolimiausius taškus Latvijoje bei Vilkyčiuose, tad jie nefigūruoja bendroje ralio įskaitoje. Tačiau kitose trasose varžėsi lygiomis teisėmis. Ir pasirodė visai neblogai.

Tinkamas automobilis smagiam vairavimui

„Kaip rodo praktika – elektromobiliai raliui tinka. Nereikėjo sukti galvos, kaip mes pasieksime vieną ar kitą greičio ruožą, galvojome, kaip kuo geriau įveikti trasas. Važiavome tyliai, buvo labai lengva susikalbėti su vairuotoju, todėl daug kur pasirodėme visai neblogai“, – įspūdžius prisiminė Gintaras Kaukėnas, kuris važiuodamas kartu su Olegu Vasilevskiu „Kia Soul EV“ automobiliu elektromobilių klasėje lipo ant aukščiausio podiumo laiptelio.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralio“ elektromobilių klasės dalyviai

I. Steponėnė pridūrė labai norėjusi išbandyti elektromobilį tikrose varžybose, o ne tik pasivažinėjimuose gatvėje. To priežastis – patrauklūs techniniai duomenys.

„Labai norėjau išbandyti elektromobilį varžybose, nes „ant popieriaus“ tai tobulas daiktas lenktynėms: dėl baterijos jis turi žemą svorio centrą, o elektros variklis gali pasiūlyti maksimalią galią visame sūkių diapazone. Nuo šviesoforo „Leaf“ aplenkia net gerokai galingesnius automobilius“, – sprendimą dalyvauti lenktynėse visai ne lenktynėms pritaikytu automobiliu grindė automobilių sporte laisvalaikį leidžianti žurnalistė.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralio“ elektromobilių klasės dalyviai

Vis tik stebuklų šiame pasaulyje nebūna. Kaip niekada greitose „Press ralio“ trasose dominavo 400 AG pasiekiantys visais ratais varomi „Audi RS3“ ir po 275 AG į priekinius ratus siunčiantys sportiški „Hyundai i30N“ modeliai, už jų – mėgėjiškam automobilių sportui sukonstruoti ratuočiai.

„Geram rezultatui vien didelės galios ir greito įsibėgėjimo nepakanka. Ne mažiau svarbu stabdžiai ir važiuoklė. O šie elementai elektromobilyje yra pritaikyti komfortiškam važiavimui“, – konstatavo I. Steponėnė, užsimindama, kad elektromobilių konstruktoriai apie šių automobilių vizitą į lenktynių trasas nė nepagalvojo.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralio“ elektromobilių klasės dalyviai

„Mano vairuotojas buvo nustebintas. Elektrinis „Kia Soul EV“ yra sunkus automobilis. Ir visiškai nesportiškas. Kai važiuodavom per trasos bortą, galiniai ratai pakildavo. Kūnu gaudėm pusiausvyrą. Vis tik ten, kur nereikia labai toli įsibėgėti ir tereikia momentinės traukos, elektromobilis gali būti greitas ir netgi pranašesnis už vidaus degimo variklį turinčius automobilius. Tą įrodėme ne viename greičio ruože parodydami puikų rezultatą“, – samprotavo G. Kaukėnas.

Pavyzdžiui, Bačiūnų kartingo trasoje I. Steponėnės ir E. Drilingienės ekipažas užėmė 26 vietą tarp 46 dalyvių. „Continental“ etape Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome O. Vasilevskis su G. Kaukėnu liko 21, o Palangos oro uoste, itin greitame „Nissan“ etape, Vitoldo Miliaus ir Arno Paliukėno ekipažas su „Nissan LEAF“ džiaugėsi 17 bendros įskaitos vieta tarp 46 dalyvių.

15min inf.

PressRalis2018 elektromobiliai
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
33 peržiūros vasario mėn.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Kriminalai
Klaipėdos m. policija prašo pagalbos ieškant dingusios nepilnametės mergaitės. Rūta J. gimusi 2006 m. iš namų Klaipėdoje išėjo 2019-02-13 d. ir negrįžo iki šiol.Mergaitės duomenys: ūgis apie 162 cm., vidutinio kūno sudėjimo, tamsių ilgų plaukų, mėlynų akių, liežuvyje turi auskarą. Dėvėjo juodą striukę, avėjo juodus sportinius batus, vilkėjo juodos spalvos džinsus. Galinčius suteikti bet kokios informacijos, prašome susisiekti su tyrėja Orinta Venclovaite,...
Savivalda
Klaipėdos miesto savivaldybė gyventojams primena, kas, kokiomis progomis ir kaip privalo iškelti Lietuvos valstybės vėliavą (trispalvę). Lietuvos valstybinė vėliava prie visų gyvenamųjų namų bei verslo ir kitokių įstaigų privalo būti iškelta tris kartus per metus, valstybės švenčių dienomis: Vasario 16-ąją – Lietuvos valstybės atkūrimo dieną, Kovo 11-ąją – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną ir Liepos 6-ąją – karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną. Vėlia...
Sportas
Didžiausias metų Lietuvos krepšinio renginys įvyks jau šį savaitgalį. „Siemens“ arenoje vyksiantis Karaliaus Mindaugo taurės finalinis ketvertas suburs visas stipriausias Lietuvos ekipas. Būtent šiuo metu LKL pirmenybėse pirmaujančios ir praėjusį sezoną pirmas keturias vietas užėmusios ekipos susigrums savaitgalį Vilniuje. Lengviausiu keliu į pusfinalį pateko titulą ginantis Kauno „Žalgiris“, kuris „Šiaulius“ per dvejas rungtynes įveikė net 68 taškų skirtu...
Įvykiai
Uostamiestyje startavęs 5-asis Klaipėdos šviesų festivalis į miestą priviliojo daug svečių iš Lietuvos ir kaimyninių šalių. „Jau šiandien Klaipėdos miesto viešbučiai yra užimti daugiau nei 80 proc. Laisvų kambarių galima rasti tik labiau nuo senamiesčio nutolusiuose viešbučiuose. Rezervacijos vykdomos ir toliau, todėl tikimės, kad iki savaitgalio visi laisvi kambariai bus užimti.  Džiaugiamės, kad tokio pobūdžio renginiai padeda kovoti su sezoniškumu ir ži...
Laisvalaikis
Vasario 22 d. Žvejų rūmuose operos gerbėjai galės atsisveikinti su legendiniu režisierės D. Ibelhauptaitės pastatymu – Giacomo Puccini opera „Bohema“. 2016 m. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre trumpam atgimęs su nauja solistų karta, šįkart spektaklis nuleis uždangą jau paskutinį kartą. Režisierės Dalios Ibelhauptaitės, scenografo Dicko Birdo bei kostiumų dailininko Juozo Statkevičiaus statyta G. Puccini „Bohema“ pirmąkart scenos šviesą išvydo sost...
Manoma, kad Šv. Valentinas buvo Romos vyskupas, kuris gyveno II a. Tuometinis Romos imperatorius Klaudijus II buvo išleidęs įsakymą, draudžiantį tuoktis. Šitaip jis siekė, kad kuo daugiau vyrų eitų kariauti ir gintų imperiją nuo išorinės agresijos ir vidinės netvarkos. Imperatorius manė, kad vedę vyrai yra emociškai labiau prisirišę prie savo šeimų, todėl negali būti geri kariai. Vyskupas Valentinas, matydamas jaunų žmonių skausmą, juos sutuokdavo slapčia....
Įvykiai
Penktą kartą su šūkiu „Ryškiausias Lietuvoje“ rengiamas Klaipėdos šviesų festivalis startuoja jau šį ketvirtadienį! Daugiau nei trisdešimt šviesos ir garso instaliacijų keturis žiemos vakarus nuo 18 iki 23 val. klaipėdiečius ir miesto svečius kvies mėgautis išskirtiniais reginiais, didžiulio susidomėjimo sulaukusiais ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Festivalio „vinis“ – milžiniška „Širdis“ Pagrindinį festivalio projektą „Širdis“ pristatys italų kompanij...
Laisvalaikis
Pica - vienas populiariausių patiekalų pasaulyje, kurį, atrodytų, mėgsta kiekvienas. Ne išimtis ir lietuviai, per pastaruosius metus picų suvartojimą vien valgant iš anksto paruoštus gaminius šalyje išauginę beveik dešimtadaliu. Vis dėlto nors atrodytų, kad apie picą žinome viską, kai kurie faktai apie šį patiekalą daugeliui gali būti naujiena. Vasario 9-ąją minimos Tarptautinės picos dienos proga - 5 įdomybės apie picas. 1. Picos gimtinė - senovės Graikij...
Įvykiai
„Internetas ar baletas?“, „Barokas ar pankrokas?“ – tai tik keli projekto #LietuvosDNR klausimai, kuriais bus bandoma atkreipti Lietuvos gyventojų dėmesį ir pakviesti juos prisidėti prie kuriamo mūsų šalies pristatymo užsienyje. Šiandien startavęs projektas gyventojus kviečia į diskusiją, kaip Lietuva turėtų būti pristatoma užsienyje, kuo didžiuojamės ir su kokiomis vertybėmis tapatinamės. Projekto tikslas –  įtraukti visuomenę aktyviai dalyvauti formuojan...