„Press ralis 2018“: kova tarp elektromobilių tęsėsi net naktimis, nes Palangoje nėra tinkamos stotelės

„Press ralio 2018“ organizatorius, Lietuvos žurnalistų autoklubas, šiemet sugalvojo į varžybas įtraukti atskirą klasę elektromobiliams, kurie varžytųsi tose pačiose ralio trasose, kaip ir sportiniai bolidai. Cinikai juokėsi, neva elektrinės transporto priemonės finišo nepasieks, rašoma pranešime. Tačiau jos ne tik pasiekė, bet ir nei kiek neatsiliko nuo kitų tos pačios svorio kategorijos gatvei pritaikytų automobilių.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./15min ekipažas „Press ralyje“ lenktyniavo „VW e-Golf“ automobiliu 

Prie starto linijos stojo šeši ekipažai, pasiryžę trasą įveikti elektromobiliais. Net trys – naujausi antrosios kartos „Nissan Leaf“ modeliai, du „Kia Soul“ ir vienas „Volkswagen e-Golf“. Dvi dienos lenktynių, ilgas maršrutas iš Šiaulių į Palangą per Klaipėdą ir trys dešimtys kilometrų elektros baterijas sekinančiais greičio ruožais. Dar prieš kelis metus tokios užduotys elektromobiliams būtų buvę neįveikiamos, tačiau organizatoriai, matydami šių transporto priemonių progresą ir vis didėjantį nuvažiuojamą atstumą, tikėjo, kad visi dalyviai finišą pasieks.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./15min ekipažas „Press ralyje“ lenktyniavo „VW e-Golf“ automobiliu

Įkrovimo stotelių trūkumas – (ne) bėda

Jaudulio prieš ralį buvo. Jeigu vidaus degimo variklius turinčių automobilių ekipažai svarstė, kaip geriau įveikti trasų posūkius ir kokią trajektoriją pasirinkti, tai elektromobilių ekipažų nariai mąstė ir apie elektros „degalines“. Mat Žemaitijoje elektromobilių greitojo įkrovimo stotelių nėra daug.

„Pirmą vakarą prieš startą Šiauliuose prie LIDL prekybos centro greitojo įkrovimo stotelės vakarojome iki 22.30 val., nes susidarė eilė. Mat pusė lenktynininkų suvažiavo įskrauti baterijų jau vakarop. Visa laimė, kad operatorius neatjungė elektros, kol pasiekėme 95 proc. įkrovą“, – dalijosi įspūdžiais 15min/Gazas redaktorius Žilvinas Pekarskas, kartu su šturmanu Giedrium Žiura važiavęs 2017 m. „e-Golf“ modeliu. Šis ekipažas elektromobilių klasėje iškovojo bronzą.

15min ekipažas „e-Golf“ liko patenkinti: bateriją pavykdavo įkrauti per 30-45 minutes (atsargai dar būdavo likę apie 50 km „santaupų“, važiuojant sportiniu režimu, netaupant). Tačiau nerimo dėl elektros būta: naktį, kai nėra eilių, prieš paskutinį startą į Gargždus iš Palangos įkrauti baterijų greito įkrovimo stotelėje važiavo trys ekipažai: Ž.Pekarsko ir G.Žiuros, I.Steponėnės ir E.Drilingienės bei G.Tikuišio ir R.Gasiūno. Krovimas vyko nuo 2 val. nakties iki 6 val. ryto.

Iš esmės, norint pilnai nuo „nulio“ įkrauti bateriją, reikia bent valandos, o kartais ir daugiau, jei dėl baterijos perkaitimo ribojama krovimo galia.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralio“ elektromobilių klasės dalyviai Ž.Pekarskas ir G.Žiura.

„Prieš ralį daugiau nerimo kėlė įkrovimo galimybės, nes Šiauliuose, kur startavo lenktynės, tėra viena greitojo įkrovimo stotelė, o vėliau iki pat pajūrio nebuvo nė vienos vietos, kur galėtume įkrauti automobilį. Bet iš tiesų elektros energijos atsargų pildymas kėlė mažiausiai problemų. Vienos įkrovos užteko nuvažiuoti nuo Šiaulių iki Gargždų ir išsukus iš kelio dar įveikti šešis greičio ruožus. Iš viso – apie 170 km toli gražu ne taupiu režimu. Ir dar liko apie 30 km rezervo. Žinoma, įkrovimus reikėjo planuoti, bet net lenktynėse nekilo jokių problemų, jokių klausimų, kad kažkur galiu nenuvažiuoti“, – sakė naująjį „Nissan Leaf“ vairavusi lrytas.lt Auto skilties redaktorė Ilona Steponėnė, elektromobilių įskaitoje su Evelina Drilingiene užėmusi antrąją vietą.

Elektromobiliai turėjo įveikti mažesnį atstumą nei kiti „Press ralio“ dalyviai – jie nevažiavo į tolimiausius taškus Latvijoje bei Vilkyčiuose, tad jie nefigūruoja bendroje ralio įskaitoje. Tačiau kitose trasose varžėsi lygiomis teisėmis. Ir pasirodė visai neblogai.

Tinkamas automobilis smagiam vairavimui

„Kaip rodo praktika – elektromobiliai raliui tinka. Nereikėjo sukti galvos, kaip mes pasieksime vieną ar kitą greičio ruožą, galvojome, kaip kuo geriau įveikti trasas. Važiavome tyliai, buvo labai lengva susikalbėti su vairuotoju, todėl daug kur pasirodėme visai neblogai“, – įspūdžius prisiminė Gintaras Kaukėnas, kuris važiuodamas kartu su Olegu Vasilevskiu „Kia Soul EV“ automobiliu elektromobilių klasėje lipo ant aukščiausio podiumo laiptelio.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralio“ elektromobilių klasės dalyviai

I. Steponėnė pridūrė labai norėjusi išbandyti elektromobilį tikrose varžybose, o ne tik pasivažinėjimuose gatvėje. To priežastis – patrauklūs techniniai duomenys.

„Labai norėjau išbandyti elektromobilį varžybose, nes „ant popieriaus“ tai tobulas daiktas lenktynėms: dėl baterijos jis turi žemą svorio centrą, o elektros variklis gali pasiūlyti maksimalią galią visame sūkių diapazone. Nuo šviesoforo „Leaf“ aplenkia net gerokai galingesnius automobilius“, – sprendimą dalyvauti lenktynėse visai ne lenktynėms pritaikytu automobiliu grindė automobilių sporte laisvalaikį leidžianti žurnalistė.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralio“ elektromobilių klasės dalyviai

Vis tik stebuklų šiame pasaulyje nebūna. Kaip niekada greitose „Press ralio“ trasose dominavo 400 AG pasiekiantys visais ratais varomi „Audi RS3“ ir po 275 AG į priekinius ratus siunčiantys sportiški „Hyundai i30N“ modeliai, už jų – mėgėjiškam automobilių sportui sukonstruoti ratuočiai.

„Geram rezultatui vien didelės galios ir greito įsibėgėjimo nepakanka. Ne mažiau svarbu stabdžiai ir važiuoklė. O šie elementai elektromobilyje yra pritaikyti komfortiškam važiavimui“, – konstatavo I. Steponėnė, užsimindama, kad elektromobilių konstruktoriai apie šių automobilių vizitą į lenktynių trasas nė nepagalvojo.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralio“ elektromobilių klasės dalyviai

„Mano vairuotojas buvo nustebintas. Elektrinis „Kia Soul EV“ yra sunkus automobilis. Ir visiškai nesportiškas. Kai važiuodavom per trasos bortą, galiniai ratai pakildavo. Kūnu gaudėm pusiausvyrą. Vis tik ten, kur nereikia labai toli įsibėgėti ir tereikia momentinės traukos, elektromobilis gali būti greitas ir netgi pranašesnis už vidaus degimo variklį turinčius automobilius. Tą įrodėme ne viename greičio ruože parodydami puikų rezultatą“, – samprotavo G. Kaukėnas.

Pavyzdžiui, Bačiūnų kartingo trasoje I. Steponėnės ir E. Drilingienės ekipažas užėmė 26 vietą tarp 46 dalyvių. „Continental“ etape Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome O. Vasilevskis su G. Kaukėnu liko 21, o Palangos oro uoste, itin greitame „Nissan“ etape, Vitoldo Miliaus ir Arno Paliukėno ekipažas su „Nissan LEAF“ džiaugėsi 17 bendros įskaitos vieta tarp 46 dalyvių.

15min inf.

PressRalis2018 elektromobiliai
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Veidai
Šį kartą pakalbinome muzikinio projekto "Lietuvos balsas" dalyvį, atlikėją, dainų autorių ir kūrėją Kristijoną Vaičiukauską. Vaikinas, nuo vaikystės svajojęs dainuoti, pasirodęs projekte privertė visus aikčioti, jo balso pavydėtų daugelis. Plačiau apie jo kasdienybę, norus, siekius bei kūrybą.  Labas, Kristijonai! Pradėkime nuo to ar dažnai tenka duoti interviu? Šiuo metu ne. „Lietuvos balso“ metu teko interviu dalinti kur kas dažniau, bet kadangi dabar es...
Testas!
Mes paruošėme jums keletą išbandymų, keleta klasikinių užduočių. Kai kurioms iš jų reikės tik dėmesio, kitoms - dėmesingumo ir ar loginio mąstymo.   Mūsų dėmesio testai pateikiami nuotraukose ir susideda iš skirtingų tipų užduočių: rasti klaidą, rasti skirtumus ir padaryti logiškas išvadas. Imsitės iššūkio? Testo atsakymas: klaida ne skaičiuose, kurie krenta į akis, o sakinyje. Žodis RASTI kartojasi du kartus.
Įvykiai
Kuo panašūs žmonės, gimę pirmosios Lietuvos nepriklausomybės laikotarpiu ir po 1990-ųjų? Kuo abi šios kartos skiriasi nuo savo tėvų? Sociologai, istorikai ir filosofai sutinka, kad, nepaisant amžiaus skirtumo, šalies nepriklausomybės metais gimę žmonės turi nemažai bendro. Pavyzdžiui, jaučia didesnį pasitikėjimą savimi ar turi labiau išreikštą liberalumą, palyginus su žmonėmis, augusiais priespaudos metais.   Svarbi aplinkos įtaka Klaipėdos universiteto So...
Įdomu!
Velykos arba Šventos Velykos – krikščionių šventė, simbolizuojanti Kristaus prisikelimą iš numirusių po nukryžiavimo, kaip tai aprašyta Naujajame testamente. Tai įvykę trečią dieną po Kristaus mirties (mirties dieną skaičiuojant kaip pirmą dieną).Velykos yra svarbiausia daugelio krikščionių šventė, kuria išreiškiamas didelis džiaugsmas dėl galutinės Dievo sūnaus pergalės prieš mirtį (šetoną). Kai kurių protestantų supratimu svarbiausia yra Kristaus mirties...
Laisvalaikis
Kepame Velykų pynę: populiari ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje Jei vis dar ieškote idėjų, kuo papildyti Velykų meniu, šis kepinys neabejotinai papuoš stalą ir sukurs šventinę atmosferą. Ne veltui nostalgiškai skani Velykų pynė nuo neatmenamų laikų puikuodavosi ne tik ant mūsų protėvių stalo, bet buvo ir tebėra tikra pažiba įvairiose tautose. Tiesa, pasaulio virtuvėje šios mielinės pynutės receptūros ir pavadinimai skiriasi, tačiau visų jų skonis ir sukel...
Gamta
Š. m. balandžio 27 d. gyventojai kviečiami sodinti mišką – šią dieną visoje Lietuvoje vyks „Nacionalinis miškasodis 2019“. Tai jau kelerius metus iš eilės LR Aplinkos ministerijos ir VĮ Valstybinių miškų urėdijos organizuojama miško sodinimo šventė, įprasminanti bendrą visuomenės ir miškininkų rūpestį mišku ir palikimu ateities kartoms.  „Kviečiu visus gamtos ir miško mylėtojus surasti laiko ir pasodinti medelį. Mūsų šalyje auga gražūs miškai, kuriais didž...
Sveikata
Ilgai lauktas pavasaris vis dažniau džiugina mus šiluma ir kviečia mėgautis pirmaisiais saulės spinduliais, tačiau Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakulteto doktorantė, Infekcinių ligų ir dermatovenerologijos klinikos gydytoja Inga Kisielienė perspėja, kad saulė gali būti ne tik maloni, bet ir kenksminga. Vienas svarbiausių odos priežiūros būdų yra apsauga nuo saulės, tačiau ar tikrai žinome, kaip saugotis? Atšilus orams, dermatologai vis garsiau kalb...
Laisvalaikis
Keptas ėriukas, kiaušiniais įdaryti tartai ar džiovintų vaisių pyragai – tai lietuviams vis dar neatrasti Velykų patiekalai, kuriais didžiuojasi įvairios Europos šalys. „Per Velykas dažnas lietuvis ruošia cepelinus, balandėlius, o desertui patiekia šakočius. Ir nors tai yra neatsiejama lietuviškosios virtuvės dalis, šiemet kviečiu pasižvalgyti po kitas Europos šalis ir atrasti kiek kitokią Velykų virtuvę“, – teigia šefas Gian Luca Demarco ir dalinasi įžval...
Lietuvoje
Tradicinis vasaros festivalis, rengiamas Thomo Manno kultūros centro, Nidoje vyksta jau daugiau nei du dešimtmečius. Kiekvienų metų programa formuojama pagal tam tikrą temą, iškeliančią aktualius visuomenei klausimus. Norėdamas skatinti jaunimo sąmoningumą bei dalyvavimą kultūriniame gyvenime, Thomo Manno kultūros centro kuratoriumas trečius metus iš eilės skelbia esė konkursą festivalio tema. Šiųmečio dvidešimt trečiojo Thomo Manno festivalio tema –  „Tėv...