Vytauto gatvėje vienpusis eismas šiemet nebus keičiamas

Žydrūnė Jankauskienė

Praėjusių metų vasara buvo pirmas išbandymas važinėjantiems Vytauto gatve – eismas čia nukreipiamas tik viena kryptimi. Didesnių nesusipratimų pavyko išvengti. Tad šiemet eismo tvarkos keisti pagrindinėje kurorto gatvėje neketinama. Nebus ir prieš metus žadėtų papildomų skiriamųjų įrengimų.

Pernai įvesta nauja tvarka Vytauto gatvėje išliks nepakitusi ir šiemet – komunalininkai rengiasi tik atnaujinti pernai atsiradusį kelio žymėjimą. „V.P.“ nuotr.

Kurortas be automobilių?

Apie dabar jau egzistuojančius pokyčius Palangos miesto centre viešai buvo pradėta kalbėti kiek daugiau nei prieš dvejus metus. Pirminė idėja – netoli jūros esančioje zonoje mažinti automobilių eismą ir oro užterštumą. Žinoma, tokiam sprendimui įtakos turėjo ir šiltuoju metų laiku dviračių takuose nebetelpantys dviračių, triračių ir visokių kitų ratų vairuotojai. Tad nuo praėjusios vasaros maždaug dviejų kilometrų Vytauto gatvės ruožas (nuo sankryžos su Druskininkų gatve iki Birutės parko pradžios) visus metus yra skirtas tik tiems automobilių vairuotojams, kurie rieda nuo Šventosios Klaipėdos link. O važiavimo greitis yra apribotas iki trisdešimties kilometrų per valandą.

Savivaldybės vicemeras, kuris yra ir Saugaus eismo komisijos pirmininkas, Rimantas Antanas Mikalkėnas jau seniai akcentuoja, kad Palangai kaip kurortui bent jau miesto centre dera sumažinti iki minimumo automobiliais važiuojančiųjų srautus, prioritetus teikiant ekologiškam transportui. „Ir tai – jokia naujiena. Jau seniai Europos miestų senamiesčiuose pirmenybė yra teikiama ne automobiliams, o pėstiesiems bei dviratininkams, – sako R.A.Mikalkėnas. – Kiek teko lankytis įvairiose Europos šalyse, visur tas yra daroma: kad vairuotojai nenorėtų lįsti į centrą, jie tramdomi tam tikrais nepatogiais arba brangiai kainuojančiais apribojimais“.

Atliko savotišką eksperimentą

Vicemeras yra žadėjęs, kad pirmais vienpusio eismo metais bus tik atliekamas bandymas: idėja gali „prigyti“, o gali ir pasirodyti, jog mintis buvo klaidinga. Todėl Vytauto gatvės dalis pernai gegužę iš dviejų krypčių į vienos eismo juostos su atskira zona ekologiškam transportui buvo pakeista labai paprastai. Pokyčiai įgyvendinti skubiai – tiesiog perbraižant ant asfalto žymėjimą, pakeičiant kelio ženklus. R.A.Mikalkėnas paaiškino, kad senosios gatvės mieste yra taip suprojektuotos, kad į jas įsprausti dviratininkams skirtų juostų neįmanoma. Nėra sąlygų ir senamiesčio gatves platinti. Tad papildomos juostos ekologiškam transportui gali būti projektuojamos tik naujai statomos gatvėse. O senose gatvėse randama viena išeitis – automobilių srautų mažinimas. Kalbintas prieš metus Saugaus eismo komisijos pirmininkas sakė, jog pasirinktas vienpusio eismo įgyvendinimo modelis – pigiausias. Savivaldybė žadėjo stebėti pirmąjį vasaros sezoną ir vėliau rinktis, ar grąžinti dvipusį judėjimą, ar toliau tobulinti vienpusio eismo įrengimą. Galvota, kuo ir kaip atskirti automobilių ir dviračių juostas.

Pirmieji įvertino svečiai

Šiuo metu, panašu, plėtros planai sustojo. Ir nors vis dar pasitaiko „aklų“ vairuotojų, kuriems nieko nesako kas keliasdešimt metrų prieš akis iškylantys ryškiai raudonos spalvos kelio ženklai (liaudyje vadinama „plyta“), nelaimių per metus Vytauto gatvėje neužfiksuota. „Kad kurorto svečiai su tokiu pertvarkymu miesto cente sutiko, liko patenkinti – tapo aišku iškart. Bene daugiausiai burnojo vietos gyventojai. Mat dažnam buvo įprasta po darbo valandų pravažiuoti per kurorto „širdį“, pasidairyti. Aš jau nebekalbu apie jaunimėlį, mėgstantį lakstyti mašinomis su pravertais langais ir garsiai leidžiama muzika, – apibendrindamas kalba R.A.Mikalkėnas. – Tačiau dabar vis dažniau man skambina palangiškiai ir giria sumanymą, prašo jokiais būdais negrąžinti dvipusio eismo. Tad darome išvadą, kad mūsų mintis pasiteisino, visuomenė ją puikiai priėmė ir vienpusis eismas Vytauto gatvėje išliks“.

Darbai darbus veja

Apie anksčiau planuotus pakeitimus, tai yra, atskirų zonų automobiliams bei dviratėms transporto priemonėms sutvirtinimą Vytauto gatvėje šiemet nekalbama. „Vytauto gatvė yra pagrindinė miesto gatvė. Ji – tartum visos Palangos miesto veidas. Todėl daryti joje bet ko, bet kaip, negalime“, – sakė Savivaldybės meras Šarūnas Vaitkus. Politiko žiniomis, šiemet Vytauto gatvės ruože nuo Druskininkų g. iki Birutės parko papildomai investuoti į gatvės infrastruktūrą neketinama. „Tai būtų neūkiška, neracionalu. Tokie darbai yra nukelti į kitus metus. Kodėl? Tai susiję su vandentiekininkų šitoje teritorijoje planuojamais įgyvendinti darbais“, – paaiškino kurorto vadovas.

Bendrovės „Palangos vandenys“ direktorius Virgilijus Beržanskis yra sakęs, kad šį pavasarį bus tęsiamas pernai Vytauto gatvėje pradėtas projektas. „Tikriausiai pamenate, kai praėjusiais metais nuo gatvės pabaigos pradėjome tiesti didžiulius vamzdžius, o Vytauto gatvėje atsirado nemaži praardytos dangos plotai? Keitėme centrinę geriamojo vandens tiekimo liniją – atkeliavome iki Jūratės gatvės. Šiemet naujoviškus plastikinius vamzdžius vietoje senųjų, dažnai trūkinėjančių, vamzdžių keisime toliau – iki Kęstučio gatvės. Iš viso Vytauto gatvėje bus pakeista daugiau nei aštuoni šimtai metrų magistralinės linijos. Darbus planuojame atlikti iki vasaros sezono pradžios, bet dėl nenumatytų aplinkybių jie gali ir užtrukti“.

Naujos įrangos nemontuos

Saugaus eismo komisijos pirmininkas R.A.Mikalkėnas neabejoja, kad vandentiekininkams baigus dirbti, gatvei bus būtinas kapitalinis remontas. „Jau dabar ji reikalauja papildomo asfalto sluoksnio. Ir nors šiuolaikinės technologijos leidžia vamzdžius pakeisti neiškasant pusės gatvės, lopai lieka. Yra numatyta, kad šiemet keičiamoje geriamojo vandens tiekimo magistralinės linijos trasoje atsiras šeši didžiuliai lopai, – detaliau aiškina vicemeras. – Kaip atskirti dviratininkams ir automobilių vairuotojams skirtas juostas, jau žinome. Tam reikia įgręžti atitvarus, plastmasines ašinės juostos detales, pritvirtinti perėjas. Visa tai kainuoja nemažus pinigus, tad montuoti įrenginius ant sulopytos gatvės dangos neverta. Pirmiausia reikia kad susistovėtų gruntas, tada užpilti naują išlyginamąjį asfalto sluoksnį, o tada jau montuoti naują įrangą“.

Kada planuojama tai padaryti? R.A.Mikalkėnas tikisi, kad visiškai kitaip Vytauto gatvė gali atrodyti tik po metų – prieš atidarant 2019-ųjų vasaros sezoną.

Bendrovės „Palangos komunalinis ūkis“ direktorius Konstantinas Skierus patvirtino vicemero žodžius – šiemet gatvės žymėjimas bus atnaujintas. „Per metus baltos juostos ir raudonai pažymėtos pėsčiųjų perėjos kiek nubluko, apsitrynė. Tad prieš pradedant naują vasaros sezoną, Vytauto gatvės ženklinimą atnaujinsime. Tačiau kitokių pokyčių joje nenumatyta“.

K.Skierus primena, kad dviejų kilometrų ruože Vytauto gatvėje yra pakeisti visi kelio ženklai. Jie – šiuolaikiškesni, ryškesni, atitinkantys europinius standartus. Tad vairuotojams telieka vadovautis jais ir kelio ženklinimu.

Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
94 peržiūros spalio mėn.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Eidamas 65-uosius, mirė garsus Lietuvos skulptorius Romualdas Kvintas, praneša LRT.lt  Menininkas žinomas iš tokių savo darbų kaip Vytauto Kernagio skulptūra Nidoje, Romain Gary skulptūra, Sausio 13-osios memorialas Lietuvos radijo ir televizijos kieme. 2015-ųjų rudenį Rusnėje buvo atidengta R Kvinto skulptūra Hermannui Kallenbachui ir Mahatmai Gandžiui, 2017-ųjų rudenį šalia Vilniaus evangelikų liuteronų bažnyčios - Bažnyčios reformatoriui Martynui Liuter...
Sportas
Jaleno Riley ir Spenserio Mitchello vedama Palangos „Kuršių“ ekipa šventė pergalę tarptautiniame Nacionalinės krepšinio lygos turnyre. Mariaus Kiltinavičiaus auklėtiniai namuose 94:76(15:22, 19:19, 30:20, 30:15) nugalėjo Minsko „Cmoki-2“ krepšininkus. Nugalėtojams J. Riley pelnė 32 taškus (6/11 dvitaškių, 4/11 tritaškių, 8/10 baudų metimų), atliko 8 rezultatyvius perdavimus, perėmė 6 ir atkovojo 3 kamuolius, išprovokavo 7 pražangas, 5 kartus suklydo ir sur...
Įvykiai
Seimo Etikos ir procedūrų komisija nesustabdė biudžeto pataisos, kuri leidžia skolintis naujoms partijoms finansuoti, tuo metu opozicija prašys prezidentės ją vetuoti. Seimas ketvirtadienį priėmė biudžeto pataisą, kuri leidžia valstybei skolintis siekiant užtikrinti įsipareigojimus NATO, taip pat naujai sukurtoms partijoms finansuoti. Su šia pataisa rinkimuose nedalyvavę socialdarbiečiai galės pretenduoti į daugiau kaip 200 tūkst. eurų dotaciją. Seimo Eti...
Įvykiai
Lietuvos Respublikos Seimo teisės ir teisėtvarkos komitetas penktadienį įregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas. Jomis bandoma įteisinti antialkoholinio variklio užrakto (alkobloko) naudojimą saugaus eismo prevencijos tikslais. Alkoblokas – tai įtaisas, neleidžiantis užvesti transporto priemonės variklio, jeigu transporto priemonės vairuotojo iškvėpto oro ėminyje aptinkama alkoholio. Pagal siūlomus įstatymo pakeitimus, nuo 2020 m. s...
Įvykiai
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įspėja vartotojus būti budrius – šalies prekybos centruose užfiksuota jau keletas atvejų, kuomet maisto produktai piktavališkai sugadinami – juose randama prismaigstytų adatų. VMVT šią savaitę sulaukė vieno pranešimo dėl adatos atvėsintoje mėsoje ir net trijų pranešimų apie vartotojų įsigytuose bananuose rastas adatas. Todėl rekomenduojama įsigytus vaisius (ypač bananus) prieš vartojant apžiūrėti, supjausty...
Įvykiai
Dana Lukauskienė Ruduo – tai metas, kuomet šurmulingąjį vasaros sezoną keičia ramesnis periodas. Pamažu mažėja ir prekybininkų bei paslaugų teikėjų J.Basanavičiaus gatvėje, uždaromi vasarą veikę pramogų atrakcionai ir automatai. Vieni jų išvežami, o kiti vis dar stovi, savo mažytėmis švieselėmis vilioja poilsiautojus įmesti pinigą ir žaisti. Bet ar visi atrakcionų savininkai vienodai sąžiningi? Verste verčia keikti kurortą J.Basanavičiaus gatvėje žmonių dė...
Įvykiai
Kitą sekmadienį, spalio 28 dieną, 4 valandą nakties persuksime laikrodžius viena valanda atgal ir pereisime į žiemos laiką. Žiemos laikas tęsis iki kitų metų kovo paskutinio sekmadienio. Tikėtina, kad 2019 metų kovą bus paskutinis kartas, kai teks sukioti laikrodžius, po to turėtų įsigalėti tik vasaros laikas. Tokį siūlymą, nuo 2019 metų atsisakyti laiko sukiojimo, šių metų rugsėjį pranešė Europos Komisija. Europos Sąjungos narės dėl to turėtų sutarti ats...
Įvykiai
Šį rytą Klaipėdos uoste prisišvartavo paskutinis šį sezoną kruizinis laivas – su Bahamų vėliava plaukiojantis laivas „Marco Polo“. Šiais metais į Klaipėdą kruiziniai laivai užsuko 58 kartus, jais atplaukė apie 70 tūkstančių svečių. Neįprastai daug šį sezoną apsilankė laivų, kuriems vizitas Klaipėdoje buvo pirmas. Tokių laivų kapitonams įteikiamas uostamiesčio herbas. Įprastai per metus tokių laivų būna 4–5, šiemet jų – 7. Pirmą kartą į Klaipėdą užsuko laiv...
Įvykiai
Laura Gabrilavičiūtė Nors rugsėjo mėnesį Lietuvoje sparčiai – daugiau nei dešimtadaliu – augo elektros energijos gamybos apimtys, tačiau kaina beveik nepakito ir buvo didžiausia Baltijos šalyse. Kainas regione lėmė skirtingos priežastys Pirmąjį rudens mėnesį, palyginus su rugpjūčiu, elektros kainos sumenko beveik visose „Nord Pool“ biržos prekybos zonose. Lietuvoje ir Latvijoje kainos beveik nepakito ir siekė atitinkamai 59,11 EUR/MWh ir 58,99 EUR/MWh. Tik...